Le Hourdel …

Ik duik weer terug naar november vorig jaar en zet m’n fotoherinneringen verder in het kustdorpje Le Hourdel.
Het is een plaats waar je zeehonden kan gaan bewonderen in de vrije natuur. Als het weer gunstig is, liggen ze daar te zonnen op de verschillende zandbanken van de kust. En ja, we hadden het geluk om er te zijn op een moment dat er verschillende groepjes lagen te genieten van een herfstzonnetje. Ze lagen wel heel ver weg van de kuststrook, met een verrekijker kon je ze prima bewonderen, mijn lens was helaas niet krachtig genoeg om er een bruikbare foto van te nemen.

Maar de natuur langs de kust was ook daar weer prachtig, …

En zoals bij elk kustdorpje kon je niet naast de bootjes kijken …

Op onze terugweg van de kuststrook naar het dorpje, zijn we over de wadden gelopen. En ja, ook daar heb ik een uitschuiver van jewelste gemaakt. Het ging helemaal goed, totdat ik één pas verkeerd zette en voelde dat ik helemaal weg gleed. Al molenwiekend met m’n armen heb ik nog even stand kunnen houden, maar de zwaartekracht heeft me uiteindelijk met een grandioze smak op de grond gekregen. Lekker in het midden van de klei-achtige, natte ondergrond. Ik ben na veel tralala rechtgetrokken door manlief, want op m’n eentje was het me nooit gelukt. Telkens weer gleed ik weg, ik wil er niet aan denken hoe belachelijk het eruit moet hebben gezien. Ik zag er ook geweldig uit, onder de modder van boven tot onder. Achteraf kan ik er om lachen, maar op dat moment zelf was ik enorm ontvlambaar.

Misschien was ik beter wat gaan afkoelen in de zee, net zoals deze twee …

16 gedachten over “Le Hourdel …

  1. dat was er weer genieten van de prachtige natuur Anja en iedereen kan eens een uitschuiver doen,hopelijk heb je je dan niet te fel bezeerd.

    Het was fijn om hier te zijn
    met een warme groet
    en een dikke knuff wens ik
    je een mooie woensdag,
    geniet ervan!
    liefs dolfijntje

  2. “Één schepje mededeelzaamheid…
    twee schepjes bezorgdheid…
    één schepje vergevingsgezindheid…
    af en toe een knuffel…
    roer alles door mekaar.
    Maakt vrienden voor altijd”
    lieve groetjes en een prachtig zonnig weekend
    liefs dolfijntje

  3. Het lijkt mij daar heerlijk toeven aan de kust. En dan ook nog zeehondjes kunnen spotten, moet heel plezant zijn.
    Een uitschuivertje is gauw gemaakt en dat is niet zo plezant. Maar gelukkig kon je er achteraf om lachen.
    Groetjes !

  4. “Één schepje mededeelzaamheid…
    Twee schepjes bezorgdheid…
    Één schepje vergevingsgezindheid…
    Af en toe een knuffel…
    Roer alles door mekaar.
    Maakt vrienden voor altijd”
    Een fijne dinsdagavond en een prettig 1 mei dag
    Liefs dolfijntje

  5. Laten we steeds meeleven met elkaar,
    elkaar tot steun zijn in dit leven.
    Dat is wel de moeite waard,niet waar?
    En iedereen het goede te willen geven.
    een fijne hemelvaartdag wens ik jullie
    liefs en een dikke knuffel dolfijntje

  6. Een ‘thuis’ is de liefde die leeft
    binnen de muren van een huis.

    Gezellige vrijdagavond,
    het was fijn om hier bij jou te zijn
    lieve groetjes en een dikke knuffel dolfijntje

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

