Bezigheidstherapie …

4 maanden Afghanistan …
Ik vroeg me af waar die militairen zich mee bezig houden in hun vrije tijd, zo ver weg van huis, tussen allerlei gevechtsvliegtuigen, tanks en ander grof geschut. Midden in een droge woestenij van keien en vooral heel veel stof.
Wel ik heb het ontdekt.

De tijd dat ze niet aan het werk zijn en niet moeten schuilen in een bunker omdat er voor de zoveelste keer een aanvals alarm afgaat, zitten de stoere mannen aan miniatuur modelbouw te doen. En wat bouwen ze dan … jawel, tanks en gevechtsvliegtuigen, of wat had je gedacht …

En toegegeven, ze kunnen er wat van. Tot in de details afgewerkt en dan ook nog neergezet alsof ze elk moment echt tot leven kunnen komen.

Mannen … het zullen altijd kleine jongetjes blijven, ook in de Grote Zandbak.

1

2

3

4

5

6

16 gedachten over “Bezigheidstherapie …

  1. je moet wat om de tijd te doden, ben al blij dat ze weer heelhuids terug zijn:-)
    men alway wil be boys hoor je vaak zeggen hé, niet dat ik er ervaring mee heb hoor:-)

  2. ze moeten hen toch met iets bezig houden om de tijd te doden hé Anja,leuk om te zien die miniatuur voertuigen.

    Ik wens je een mooie en gezellige zaterdag
    Je mag al mijn lettertjes lezen,
    je mag mijn plaatjes bekijken,
    nadien een woordje achterlaten,
    en daarvoor krijg je een dikke dank u wel
    van mij.
    dikke knuffel dolfijntje

    • Geluk maakt je vriendelijk
      Beproevingen maken je sterk
      Verdriet houdt je menselijk
      Mislukkingen houden je nederig
      Maar alleen de hoop laat je vooruitgaan….

      Fijn en gezellig zondag wens ik jou
      liefs en een dikke knuffel dolfijntje

  3. Deze miniatuur hebben een lading. Het is moeilijk om je naaste te moeten missen voor een paar maanden in een moeilijke missie. Die huilende tiener kan ik me wel voorstellen. En terecht trouwens.

    Love As always
    Di Mario

  4. Vriendschap is een wonderlijk woord,
    misschien wel het mooist op aarde.
    Een knuffel voor iedere dag
    en om je mond een stralende lach
    wens jullie een fijne dag
    en een fijn begin van de stralende nieuwe week
    liefs dolfijntje

  5. Een vrolijk humeurtje,een vriendelijke lach,
    is het levensdeuntje voor elke dag.
    Ik wens je een fijne woensdag
    Het was fijn hier te vertoeven op je mooie blogje
    warme groetjes en een knuffelke
    liefs dolfijntje

    ik heb van het zonnetje genoten op de fiets en op terras,zalig…..
    de eerste kilometers heb ik dus weer in de beentjes,op naar nog meer,
    want op de fiets leef ik me uit en voel me in mijn sasje.

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

