Een volle, lege boom …

Ik heb het nog nooit meegemaakt dat rond deze tijd er nog zoveel rode krentjes in onze krentenboom hingen. Meestal werden ze gretig opgepeuzeld door de gevleugelde vrienden.
Maar dit jaar is het anders. En de reden daarvoor zijn Bas, Charlotte die hun kroost opgevoed hebben in de boom en daardoor ook steeds alle andere vogels naar een plek elders verjoegen om Coco en Chanel te beschermen.

De rode besjes hangen nu nog steeds te blinken …

Coco en Chanel, die zijn ondertussen op hun eigen vleugels de wereld aan het verkennen. Gisteren zaten ze nog op of in de buurt van het nest.

Druk oefenend hoe ze hun vleugeltjes moesten gebruiken. Eerst aarzelend van tak tot tak, en steeds zelfzekerder …

Vandaag hebben ze allebei het nest verlaten, ik weet niet of ik ze ooit nog terug zie en eigenlijk mis ik ze nu al.
Het ga jullie goed, lieve vogeltjes, ik wens jullie een pracht van een leven toe !

9 gedachten over “Een volle, lege boom …

  1. het is in ieder geval een mooi spektakel..

    en je bracht het prachtig in beeld…

    Bas, Charlotte, Coco en Chanel het ga jullie goed…

    fijne dag gewenst !

  2. de rode besjes zullen wel op geraken,is het niet door Coco en Chanel,dan zal het wel andere vogeltjes zijn.hopelijk zie je hen nog eens terug Anja

    Ziezo,we zijn terug,de laptop is weer paraat en ik ben 180 euro lichter geworden,
    maar ondanks dat de pc er niet was heb ik jullie niet in de steek gelaten hé

    Een vrolijk humeurtje,een vriendelijke lach,
    is het levensdeuntje voor elke dag.
    Ik wens je een fijne vrijdagavond
    warme groetjes en een knuffelke
    liefs dolfijntje

  3. Dank zij die vogeltjes kun jij nu nog foto’s maken van de krentjes aan de boom!!
    Mogen ze allemaal nog lang en gelukkig leven , die vogeltjes hé !!!!

  4. Dit beestje, zo onopvallend en klein,
    wat moet het fijn zijn om zo te zijn.
    Vrij om overal naar toe te gaan
    op de mooiste plekjes kunnen staan.
    Tijd is er in overvloed,
    alles mag en niets dat moet,
    gewoon rood met zwarte stippen,
    daar kan toch niemand aan tippen.
    Dit beestje o, zo vrij
    zo vrij, zoals het nu zit op mij.
    Vliegen helemaal zonder gedachten
    dan moet je beschikken over speciale machten.
    Kunnen leven zonder zorgen,
    zonder te moeten denken aan morgen.
    Dat lijkt me soms wel ideaal,
    daarom vind ik dit beestje zo speciaal

    Een vrolijk humeurtje,een vriendelijke lach,
    is het levensdeuntje voor elke dag.
    Ik wens je een fijn begin van de nieuwe week
    En voor nu een rustige maandagavond
    warme groetjes en een knuffelke
    liefs dolfijntje

  5. Een vrolijk humeurtje,een vriendelijke lach,
    is het levensdeuntje voor elke dag.
    Ik wens je een fijne,maar zwoele midweek
    het was fijn hier weer eens te vertoeven
    warme groetjes en een knuffelke
    liefs dolfijntje

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

