Liefde in de boom …

Ik had al eerder opgemerkt dat er veel bedrijvigheid was in onze krentenboom. Er zaten steeds twee duiven met de takken te schudden. Mijn eerste gedachte was dat die zeker van de nog-niet-rijpe krentjes aan het smullen waren.
Toen ik daarnet buiten keek, zag ik ze beiden weer mooi naast mekaar zitten. Tijd om mijn fototoestel boven te halen dus.

Toen ik door de lens keek en even inzoomde zag ik de ware toedracht van hun aanwezigheid. Ze hebben een nest gemaakt en Mevrouw zat er rustig op. Ik dus naar buiten om fotootjes te nemen, of wat had je gedacht …

Ze liet zich rustig langs alle kanten bewonderen, maar toen ik onder haar ging staan, vloog ze weg. Volgens mij is het nest nog niet helemaal af. Het lijkt nog dun en helemaal niet geschikt om eitjes te ontvangen. Maar ik ben geen duif, dus heb bijgevolg ook geen verstand van nesten bouwen.

Ik hoop dat ik haar nu niet te hard heb laten schrikken en dat ze nog terugkeert. Zo’n liefdesnestje in onze boom wil ik met alle graagte op de voet volgen …

Update: Terwijl ik dit aan het schrijven was is ze terug op haar nest komen zitten. Ik ben zo blij als een kind met een nieuw speeltje. Vanaf nu hebben die twee dus een naam: Charlotte en Bas !

13 gedachten over “Liefde in de boom …

    • De officiele naam is Amelanchier. In het voorjaar komt er een mooie witte bloesem op en daarna worden er eetbare ‘krentjes’ gevormd. Vandaar de naam krentenboom. Een hele attractie voor de vogeltjes wanneer de krenten rijp zijn !

  1. de duif heeft nog wat werk aan haar nestje,hopelijk komt ze nog terug om het af te maken en haar kleintjes te beschermen als ze er komen.

    Een vrolijk humeurtje,een vriendelijke lach,
    is het levensdeuntje voor elke dag.
    Ik wens je een fijne zondag,
    geniet ervan als het even kan.
    warme groetjes en een knuffelke
    liefs dolfijntje

  2. Ha ik denk al waar ik ken ik Charlotte en Bas van.. Nu weet ik het weer! Van het liedje ‘er wonen 2 motten’😀

    Maarre hoe leuk dat ze bij jullie in de boom zitten! Dit is pas echt genieten. Op naar de jonkies foto’s.

  3. Leuke namen krijgen die twee: Charlotte en Bas ,twee motten in mijn ouwe jas…Maar dat nest lijkt me nog maar een pril begin.Je zult nog wat geduld moeten hebben eer je jonkies gaat kunnen fotograferen!!

  4. Een vrolijk humeurtje,een vriendelijke lach,
    is het levensdeuntje voor elke dag.
    ik wens je een fijn begin van de nieuwe week
    warme groetjes en een knuffelke
    liefs dolfijntje

  5. Een vrolijk humeurtje,een vriendelijke lach,
    is het levensdeuntje voor elke dag.
    Ik wens je een fijne dinsdagavond,
    een beetje laat,maar beter laat dan nooit hé
    warme groetjes en een knuffelke
    liefs dolfijntje

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

