Afscheid nemen …

Het afscheid met Ward is achter de rug. Het moment waar ik al zo heel lang echt bang voor was, is uiteindelijk, voor zover het kon, goed meegevallen. Ik heb enkel traantjes gelaten toen het allerlaatste moment aankwam, die allerlaatste zoenen en knuffels. Die sneden gewoonweg door m’n hart. En dan staat de wereld weer effe stil.

De sfeer in de cafetaria in de luchthaven van Melsbroek, waar we hebben zitten wachten tot z’n vertrek, was best aangenaam. Ik had even het gevoel van gezellig op café te zitten kletsen. Raar, maar waar …

Het begon eigenlijk heel grappig, toen we door de metaaldetector moesten, Ward en ik konden zonder piepgeluid door, Amber die kreeg een piep te horen en moest haar riem uit haar jeans halen. Het plezier stond op haar gezicht te lezen. Mams kon ook gewoon door, maar paps die is er zeker wel een keer of vier door gemoeten en dat ding bleef maar piepen.
Eerst zijn portefeuille, dan zijn sleutels, en uiteindelijk stond hij daar in z’n onderhemd en piepte dat stomme ding nog.
Dan heeft die van de security zo’n staaf genomen om te kijken waar paps z’n piepstoring zat, je geloofd het nooit, het waren zijn schoenen die hele kleine ijzeren haakjes hadden. Op een gegeven moment dacht ik dat hij die ook nog zou moeten uitdoen, maar gelukkig was die securityman tot het besluit gekomen om hem zo door te laten.
Man, man, dan ga je je vent wegdoen voor 4 maanden, en dan word je daar helemaal doorgelicht. We zijn een ervaring rijker !

Belangrijkste is, dat het moeilijkste stuk (in mijn ogen dan toch) voorbij is.
Ja, ik ga nog in huilen uitbarsten en me ellendig voelen, maar nu kan het aftellen tenminste beginnen. Het aftellen naar iets dat leuk is. De terugkomst is gepland op 12 september, maar kan (natuurlijk, het is het leger) nog veranderen. Het zijn 127 dagen …
Ik ga een lintmeter op 127 cm afknippen en omhoog hangen, en elke avond mag er een cm afgeknipt worden.

Er staan nog 4 vreemde maanden klaar, maar we geraken er wel !

13 gedachten over “Afscheid nemen …

  1. En vanaf nu kan je waar aftellen naar te terugkomst ! Volgens mij vind uwe Ward het toch wel een heel avontuur, ni ? Het is tenslotte zijn job en militairen zijn toch soms een klein of een beetje veel cowboys.
    Het is ver weg en het duurt lang, maar wacht maar eens hoe snel de zomer voorbij zal zijn, en dan kan je daarna al je bedenkingen nog eens overlezen en glimlachen.
    Zo een avontuur kan ook goed zijn voor je relatie !

  2. Wat een afscheid!
    Ja ze zijn inderdaad niet makkelijk op de luchthavens.. Je bent er in elk geval door en kon fijn met hem mee…

    Goed idee van dat lint! Je zult zien dat het gelukkig snel minder wordt.🙂
    Succes met deze moeilijke tijd.

    Maar 1 ding ben ik voor Ward wel blij om: dat hij mee kan, ondanks de zware hernia die hij heeft gehad!

  3. verdriet voor t vrouwtje en avontuur voor t ventje
    maar het aftellen kan beginnen
    k ben eigenlijk wel benieuwd wat zijn taken zijn maar dat zal wel groot geheim zijn

  4. het aftellen kan beginnen Anja,4 maanden zijn lang,maar eens je de zon gezien hebt en je kan je amuseren met Amber zijn ze zo voorbij zonder dat je er erg in hebt.maar weet je,als je het even wat moeilijk hebt komen wij je een dikke steunknuffel geven,dat beloof ik jou lieve meid.

    Een vrolijk humeurtje,een vriendelijke lach,
    is het levensdeuntje voor elke dag.
    Ik wens een fijne midweek
    vanwaar blijft die regen altijd maar komen
    ik ben dat zo beu of koud pap
    bedankt van jullie felicitaties met mijn benoeming om in de
    ondernemingsraad te zitten en dat voor 4 jaar.
    warme groetjes en een knuffelke
    liefs dolfijntje

  5. Goeie avond Anja, afscheid nemen valt altijd zwaar, maar als je weet dat ze terug komen kun je beginnen met af tellen…4 maanden is lang, maar je lintmetertje zal rapper inkorten dan dat je denkt….en amber zal je gedachten wel op groen zetten daar ben ik zeker van….Fijne avond met lieve groetjes van annytje

  6. Een vrolijk humeurtje,een vriendelijke lach,
    is het levensdeuntje voor elke dag.
    Ik wens je een goeie vrijdagavond
    En een fijn weekend
    warme groetjes en een knuffelke
    liefs dolfijntje

  7. Er zijn al 2 weken af Anja. Elke dag een cijfertje wegknippen en langzaam maar zeker nadert dan het einde. Maar ik kan me goed voorstellen dat het een eeuwigheid voor je lijkt. Mijn steun heb je !

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

