Operatie Grote Zandbak …

Oké, ik geef het toe, zoals ik de titel van dit postje neerzet, lijkt het wel of het één groot spel is, de waarheid ligt er echter ver vanaf.

Officieel noemt het ‘Operatie Guardian Falcon’ en de grote zandbak ligt in Kandahar, Afghanistan.
Manlief vertrekt de tweede week van mei naar mijn nachtmerrie, voor vier maanden. En ja, ik hoor het iedereen al denken, er zijn er al zovelen die hetzelfde hebben gedaan, het is zijn job, het hoort erbij, die vier maanden gaan sneller voorbij zijn dan je denkt, en nog meer van die zinsconstructies die ik echt niet wil horen. Want geloof me, ik voel enkel wat ikzelf voelen kan. En daar hoort geen één van bovenstaande uitspraken bij …

Doen alsof het er niet is … geen optie, de dingen in huis duwen me met de neus op de feiten. Kleding, documenten, lijstjes en heel veel uitleg over wat er in de verschillende opleidingen die gaande zijn, werd gezegd. Dingen die ik met veel plezier zou aanhoren, ware het niet dat het om mijn eigen liefde van m’n leven gaat. Want ik kan er geen vrede mee krijgen, alle doemscenario’s spelen zich af voor mijn ogen in snel tempo.

Hij zelf ziet het als een groot onbekend avontuur, maar begrijpt gelukkig wel hoe ik me er bij voel.

Maar, ik wil echt niet in duigen vallen als een voddenpop, ik probeer er de voordelen van te zien. In de eerste plaats de 5 maanden niet naar mijn werk moeten, omdat ik het me nu eindelijk een keertje kan permitteren. En daar aan vasthangend het feit dat ik met AmbieBambie gelijk zal thuis zijn, alle dagen van de zomervakantie, geen opvang moeten voorzien, gaan en staan waar en wanneer we willen. Enkele last-minutes dicht bij huis boeken en dan proberen om de vakantiekoffer in m’n kleine autootje te proppen. Ons vervelen gaan we echt niet doen !

En als ik dan af en toe m’n gedachten hier effe van me af kan schrijven, komt het allemaal in orde. Moest ik toch beginnen te zagen, mag je me altijd de mond snoeren.

7 gedachten over “Operatie Grote Zandbak …

  1. dat zal zeker niet gemakkelijk zijn, k begrijp dat je ongerust bent, ik zou dat zelf ook zijn
    voor hem zal het iets makkelijker zijn, hij weet dat jullie veilig zijn

    goh 5 maanden niet gaan werken én dan nog samen met dochterlief thuis zijn, dat is een cadootje dat je zeker verdient om deze moeilijke tijd te overbruggen
    en je weet het hé, een seintje en we spreken eens af, al is het enkel voor een luisterend oor te zijn in deze moeilijke periode

    Goeie moed en succes aan je ventje

  2. Oeie oeie Anja 5 maanden….Maar zoals je zegt amber is thuis en ben je toch niet héél alleen hé!!! Gelukkig maar….Maar doe nu zoveel mogelijk alles met elkaar, want je wet de tijd vliegt snel, gebruik hem wel………Zagen!!!! Ik heb je nog nooit een zaag gevonden hoor, en als je wilt iets van je afschrijven, dan doe je dat maar…..Ik wens jullie een fijne en aangename avond toe…..Liefs van anytje

  3. Je weet dat het gaat komen, maar als het dan zover is.. Dan is dat natuurlijk nooit leuk!
    Voor hem spannend voor jou spannend en natuurlijk voor Amber ook.
    Ik zit natuurlijk niet in die situatie maar kan me wel voorstellen dat je bang bent en angst hebt…

    Wat je zegt, probeer ook de positieve kanten te zien.😉 Want zeg nou zelf, je kan nu lekker 4 maanden je gang gaan zonder dat er iemand je op de vingers kijkt, hihi. Nee geintje. Het blijft vervelend, je wilt het niet..

  4. Dat heb je natuurlijk als je een militair trouwt🙂
    Sorry, ben niet aan het helpen, natuurlijk.

    Voor hem zal dat natuurlijk een ganse belevenis zijn.
    Ik zou zeggen: probeer te genieten van je tijd met Ambibambi.

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

