Sint-Salvatorbasiliek in Prüm …

Ik ben absoluut geen kerkganger, enkel tijdens vakanties en uitstapjes vind ik het wel fijn om de sfeer in zo’n gebouw ‘ns te gaan opsnuiven. En als het dan even kan, brand ik ook graag een kaarsje. Da’s een traditie die ik toch wel in ere hou, en op de dag dat we Prüm bezochten heeft het kaarsje ons geholpen. We kwamen toe in de regen, nadat we de basiliek uitkwamen was de regen verdwenen …

14 gedachten over “Sint-Salvatorbasiliek in Prüm …

  1. ik ben ook geen kerkganger, maar ik doe net als jij altijd de kerken aan als ik ergens ben
    Ik vind het ook zo’n majestueuze gebouwen, en deze van Prüm ziet er heel mooi uit. Vaak is het binnenin een teleurstelling dan, en zo te zien aan de foto’s lijkt het mij ook wel wat kaaltjes…

    Groetjes!

  2. Hallo Mammapippa, het is altijd leuk om vakantiefoto’s mee naar huis te brengen, zo kan je thuis verder genieten van de prachtige omgeving.
    Gezellige avond verder, groetje.

  3. Inderdaad een klein vakantiehuisje maar je zat er toch droog,hahaha! De natuur is er zo weids en als dat kaarsje je geholpen heeft met het weer dan moet je dat meer doen hoor. In kerken zie je de rijkdom van vroeger en is het bijna niet te vatten dat de arme mensen heel pover behuisd waren.

  4. Ik ben precies hetzelfde wat dat kerkbezoek betreft hehe…maar ik kan echt wel van de architectuur en ook van het vaak mooie interieur van zo’n gebouw genieten ja. Vooral de gebrandschilderde ramen en die bogenplafonds, zoals jij ook vastgelegd hebt…schitterend!

    Vliegenzwammen staan graag onder ( amerikaanse) eiken..dus als je een eikenbosje in je omgeving weet..!🙂
    Groetjesss!

  5. De laatste keer dat ik het Eifelgebied bezocht was in 2007. Ik was blij dat ik baselieken e.d. kon bezoeken om er te kunnen schuilen van de aanhoudende stortvloeden. Ons huisje had een vers zwembad, jammer genoeg net aan de voordeur. Zeer moeilijk om met droge voeten het huisje te betreden.
    Prüm heb ik nog nooit bezocht, denk ik.

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

