Adieu en welkom …

Gisteren zijn we m’n nieuwe autootje gaan halen. Met een klein beetje gemengde gevoelens, want ik moest mijn oude, vertrouwde vierwieler achterlaten. Het klinkt misschien vreemd, maar het deed me wel iets, jaren lang heeft hij me rondgereden naar waar ik heen wilde. En dan plots moet je je maatje de rug toekeren. Eerlijk waar, ik heb effe moeten slikken toen ik hem een allerlaatste keer bekeek.

Om hem nooit te vergeten heb ik natuurlijk fotootjes genomen toen hij nog thuis stond. Vaarwel, mijn lieve Jeb’ke …

Maar natuurlijk werd dat kleine beetje droefenis na enkele seconden volledig overstemd door het feit dat mijn spiksplinternieuwe Pippo Peugeootje in de garage op mij stond te wachten. Ik ben helemaal dol op dat kleine ding. Er zijn al vele grapjes over gemaakt, omdat hij echt wel klein is, maar als tweede wagen die enkel dient om kleine tripjes mee te doen, moet dat voor mij echt niet meer zijn.
De grapjes waren best wel goed gevonden:

“Ik heb ook al zoiets gehad, maar daar zaten koekskes in !”
“Het is een pennenzakske !”
“Als je je gordel vergeet af te doen, loop je rond met een rugzak !”
“Als je in een kauwgom rijdt, hang je vast !”

Laat ze maar lachen, ik ben content met m’n kleine autootje, nu enkel nog wennen aan dat lieve schatteke. Ik voel me net alsof ik pas mijn rijbewijs op zak heb. Toen ik hem gisteravond moest parkeren tot vlak tegen de muur van de burengarage, vond ik het echt wel akelig. Ook al is hij kleiner dan mijn vorige, ’t is net of ik toch meer plaats nodig heb. Vreemd, ik hoop dat het rap weer voelt alsof ik er al jaren mee rondrij.

Mag ik U voorstellen, Pippo Peugeootje:
(en ja, hij zat vanmorgen al onder de regendruppels …)

24 gedachten over “Adieu en welkom …

  1. Wel anja, het ziet er een echt knoddige wagen uit. En als jij ermee tevreden bent, meer moet dat niet zijn hé!!!! Maar je zal rap wennen eraan, wees maar zeker.Mijn megane was ook 13 jaar oud, en altijd een goeie wagen geweest; Ik heb nu een clio, en weet je anja, het deed me toen ook zeer mijn oude wagen achter te laten….Maar na de tweede dag zegde ik reeds, amaai, k’zou m’n andere nie meer terug willen hoor….Maar ja nieuwe bezems vegens goed, zolaang er niks op komt…..Proficiat met de aankoop, en nog veel succes ermee….Lieve grtjs. van annytje

  2. Proficiat met je autootje!!! Wij wensen je er heel veel geluk mee!!

    Ik heb ook altijd een slecht gevoel als ‘k mijn auto moet afgeven. Wat voor gevoelige miekes zijn we toch hé!?

    Je zal ’t wel vlug gewoon zijn! Geniet ervan!

  3. Veel geluk met je nieuwe auto en dat die je overal mag brengen waar jij naar toewilt rijden! Je zult het wel gauw gewoon zijn,daar ben ik zeker van. Och Anja ik heb ook traantje gelaten toen ik mijn auto achterliet in de garage en met de nieuwe buitenreed. Met mijn rode Fordje had ik tien jaar rondgereden met mijn drie kinderen van en naar school en naar de Ardennen op vakantie terwijl manlief moest werken…maar met mijn Toyota heb ik ook 15 mooie jaren gekend!

  4. Heb er ook altijd moeite mee… Je raakt gewend en vertrouwt met je eigen karretje he, ’t is méér dan een hoopje ijzer ….
    Veel plezier met je Peugeot (ps ik rijd ook met da merk😉

  5. laat ze maar lachen, Anja! Ik vind het een heel tof bakske, en waarom zou dat groter moeten zijn? Jij zal er ongetwijfeld beter mee kunnen parkeren dan die blaaskaken die een dikke vette Mercedes als 2e wagen hebben…😉

    Veel succes ermee!

  6. Snap het, enkele maanden geleden ook een trouwe vierwieler ingeruild voor een nieuwe.
    Die Opel van jou ziet er nog veel gaver uit dan mijn Mitsubishi die ik de rug toe keerde.
    Die had toch betere tijden gekend wat koetswerk betrof, veel krassen e.d.

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

