Pompoenen …

In de keuken liggen twee pompoenen te wachten op actie.

Het probleem is dat ik mezelf vorig jaar ten stelligste heb verboden om ooit in m’n leven nog aan het versnijden van een pompoen te beginnen. Ik herinner me nog heel goed de veldslag die ik toen realiseerde. Heel m’n keuken onder de pitten bij wijze van spreken, en bovendien hebben mijn vingers toen heel erg veel geluk gehad dat ze het overleefden.
Ik ben gewoon niet goed in het in blokjes snijden van dingen die de normale maten overschrijden. Die grote groenten zijn niet mijn beste vrienden in de keuken.

Dus bij deze geef ik groen licht aan één van mijn huisgenoten die zich geroepen voelt om de pompoenen te bewerken, zodat ik er soep kan van maken.

(zou deze hint resultaat opleveren …)

15 gedachten over “Pompoenen …

  1. Wel anja maak jij de soep…dan kom ik proeven…En mijn pompoenen ga ik in de tuin leggen; haha goed gezien hé van mij!!! K’wens je plezier bij het kuisen van je pompoen, ten ware er toch ene van je gezinnetje er aan wil helpen….Fijn weekend gewenst….Lieve en warme groetjes van annytje xXx

  2. Als de hint niet werkte kun je misschien de buren vragen en hun laten meedelen in een heerlijk soepje. Het is maar een idee hoor.
    Smakelijk eten dan maar hé.

  3. ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gedaan, zo’n pompoen versnijden
    Maar ik denk niet dat ik er problemen zou mee hebben…
    Mooie close-up foto’s, Anja!

    fijne zondag nog

  4. Oh dat is iets wat vrouwtje super leuk vind om te doen, zeker nu er terug minipups zijn in ons huisje. Ze spraken hier al af dat ze er dit weekend aan beginnen en dan kommen vol soep gaan maken. Pfff we zijn er vet mee wij gaan er toch wèèr niet van mogen eten😦

  5. dat weet ik nie, ik snij ze zelf. heb al heerlijke pompoentaart en soep gemaakt, een salade met geroosterde pompoen en nu ga ik zelfs eens een risotto er mee proberen😉

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

