Je ziet ze overal opduiken …

Overal, maar dan echt overal zie je de spinnen tevoorschijn komen. Bang ben ik er niet van, integendeel, ik vind ze eigenlijk heel erg fascinerend. Hoe die beestjes hun web kunnen maken, het zijn echte kunstwerken.

Vorige week ontdekte ik een exemplaar dat haar web had gemaakt van aan onze voorgevel tot aan onze brievenbus, die bijna drie meter verder staat. Ik vraag me echt af hoe zo’n wevertje dat doet. Zweeft ze door de lucht, springt ze, schiet ze haar webdraden weg … wie het weet mag het me vertellen.

Zolang deze achtpotigen buiten blijven wil ik er best vriendjes mee zijn, maar ze moeten me wel beloven dat ze nooit over de drempel zullen kruipen, want dan is de vriendschap overal. Iedereen op z’n eigen plekje op deze aardbol, da’s toch niet teveel gevraagd hè …

15 gedachten over “Je ziet ze overal opduiken …

  1. Overal waar je kijkt zie je ze hangen en voel je hun bijna onzichtbare draden!!! Zeker vorige week waren hun webben prachtig met al die dauwdruppels erop. Kleine kunstenaars zijn het.

  2. Ik ben bang dat ik met deze achtpootjes nooit vriendjes zal worden ,ik ben echt doodsbang voor ze .Ben twee keer geprikt/gebeten door een spin dus brrrr ik bibber als ik ze zie!!

  3. Er zijn er dit jaar ongelooflijk veel.Trek je ’s morgens de achterdeur open dan voel je de draden al tegen je gezicht. Buiten vind ik ze mooi en deren ze me niet.Maar binnen doe ik er jacht op.

  4. Ik ben helemaal niet bang van spinnen, ook al ben ik er niet happig op om ze in m’n hand te nemen. Die “herfstdraden” zijn erg typisch hé deze tijd van ’t jaar. Mooie foto.

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

