Ballonvlucht …

Na een eerste poging eind augustus, waarbij de weergoden een stokje staken voor de start, werden we donderdagavond opnieuw opgetrommeld voor een tweede poging. Deze keer zag het er stukken beter uit en er werd dan ook meteen het sein gegeven dat de ballon de lucht in mocht.

Ik had het al wel ‘ns eerder gezien, zo’n luchtballon die ‘opgeblazen’ werd, maar ik schrok toch weer opnieuw van de grootte van dat ding. De gedachte dat man- en dochterlief door die vele meters parachutestof hoog in de lucht zouden worden voortgedreven, deed me toch effe slikken …

Tussendoor ook effe sluikreclame maken voor de ballonorganisatie …

De mand van dichtbij inspecteren en dan, na de nodige kusjes, hupsakee, de mand in en de lucht tegemoet …

Nadat de ballon zo klein was geworden dat ik ze niet meer kon zien, ben ik in mijn autootje gesprongen, om op een strategische plaats te gaan wachten om ze weer voorbij zien te komen. Ik zocht een plekje uit in Aarschot waar ik de ballon zou kunnen zien aankomen vanuit Rotselaarse richting. Geen betere plek als de parkeerplaats van Amber haar school, waar je een redelijk goed zicht hebt op het luchtruim. Toen ik bijna de moed opgegeven had om de ze voorbij zien te komen zag ik vanuit de verte de ballon komen aandrijven. Ik had dus goed gegokt, het zag eruit alsof ze zelfs richting ons eigen huis zouden gaan …

Maar opeens veranderde de ballon totaal van richting, vreemd, ik heb me nog moeten haasten om een foto te kunnen maken van het vliegend ding dat boven AmbieBambies school hing (want da’s toch een klein beetje uniek), want de snelheid waarmee ze de andere kant opgingen was opmerkelijk.

Ik ben dus opnieuw de auto in gesprongen en heb nog geprobeerd om naar de richting te rijden waar ze naartoe dreven, helaas, het leek wel alsof de ballon zomaar ineens was verdwenen van de aardbol. En geloof me, dat geeft een vreemd gevoel als je daar alleen beneden staat. Ik ben dan maar verder door gereden in een rondje totdat m’n gsm rinkelde en Ward me vertelde dat ze een noodlanding hadden moeten maken, vanwege de plotse regenbui die de ballon plaagde. Raar, want ik had geen druppel gezien.
Na 40 minuten kwam er dus bruusk een einde aan de vlucht, met een redelijk onzachte landing in een veld waar je amper met de wagen kon geraken.

Omdat de ballonorganisatie steeds een vlucht van minstens één uur garandeert, kregen mijn schatten een nieuwe vlucht kado. Een fijn gebaar van de Meneer van de ballon.
We wachten dus weer op een telefoontje dat we ons klaar mogen houden voor een volgende ballonvaart …

16 gedachten over “Ballonvlucht …

  1. wow,dat is een prachtige cadeau Anja,dat zal een heel mooie belevenis geweest zijn,dat kunnen ze hen niet meer afpakken hé.
    ik wens jullie een heel fijn en zonnig nazomerweekendje
    liefs dolfijntje

  2. Pfff ik kan me voorstellen dat je best nerveus was als je lieverds in dat mandje staan.Het is goed gekomen en ik hoop dat de tweede keer het weer wat beter meewerkt.Ik denk dat die twee het vast niet erg vinden om nogmaals de ballonvaart te mogen doen
    Groetjes Elisabeth

    • Dat was mogelijk, maar ik heb het niet gedaan, omdat ik onderweg nog foto’s van de ballon wou maken. En da’s niet mogelijk als je die jeep moet volgen …
      De jeep was trouwens ook niet meteen ter plaatste, ze zijn echt in the middle of nowhere moeten landen.

  3. dat moet t een en ander zijn zeg, wat een belevenis voor man en dochter
    en jij maar crossen met je auto op zoek naar de ballon
    de ballonmeneer heeft wel een heel mooie geste gedaan zeg, klantvriendelijk ten top

  4. Hey Anja! brrrr een noodlanding???? Akelig zeg!!!
    Marnik heeft (samen met mijn vriendin) toevallig gisteren zijn eerste luchtdoop gehad! Bij hen was er heel weinig wind, zodoende hebben ze maar 7 km afgelegd en was het heel makkelijk om hen te volgen. Onze Niels was er ook niet helemaal gerust in en was heel blij toen de papa veilig en wel met beide voeten op de grond stond.
    Heel fijn voor jullie dat er nog een vervolg komt op het luchtballon-verhaal!!!! Ziet Amber een tweede keer nog wel zitten??
    Liefs
    Maggie en de 4 jongens

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

