Wreck this journal …

Gisteren kwam ik op Facebook een berichtje van Voetje tegen waarover ze het had over één van de boeken van Keri Smith. Ik had er nog nooit van gehoord, maar na even op het internet rond te snuffelen, was ik helemaal in de ban.

Haar boeken zijn te gek om los te lopen, prettig gestoord, en bovendien helemaal niet geschikt om rustig in je luie zetel te lezen. Neen, het zijn regelrechte doe-boeken, met de zotste opdrachten om het boek zelf onder handen te nemen. Velen zullen zich afvragen wat je met zo’n boek moet, velen zullen zich volledig kunnen vinden in de sfeer.

De titel van het boek zegt eigenlijk al genoeg, het is de bedoeling dat je het gewoon sloopt. Stukje bij beetje wordt het, al naargelang de opdrachten die je uitvoert, smeriger en afgeleefder.

Ik ben gisteren meteen naar de boekhandel gereden om het te gaan kopen. En weet je wat het gekke ervan is … het voelt heel vreemd aan om er dingen in te doen. Ik ben altijd redelijk rustig en voorzichtig met boeken, en dit is een exemplaar dat bijna moet uit elkaar gerukt worden. Heel stillekes ben ik begonnen zonder aan de destructieve dingen te denken, die zijn voor later, als ik me er helemaal klaar voor voel. Voorlopig houden de propere bladzijden mij wel bezig.

Al naargelang er een opdracht helemaal is afgewerkt, zal ik er een fotootje van neerzetten. Kwestie van jullie te laten meegenieten van de meest waanzinnige missies.

Ik heb een foto genomen van het boek in zijn originele staat, want volgens mij ziet het er uiteindelijk helemaal niet meer zo netjes uit …

De allereerste opdracht was waarschijnlijk de snelste en de gemakkelijste en de minst belachelijke …

Het volgende boek van dezelfde schrijver is trouwens ook al besteld.
Het heet “This is not a book” …

16 gedachten over “Wreck this journal …

  1. Oh fantastisch… Ik ben heel benieuwd hoe dit boek er uit ziet als alle opdrachten volbracht zijn. Volgens mij moet je het ook een keer in de fik steken en het mee onder de douche nemen oid?? hahaha.
    Suc6 er mee!!

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

