Start van nieuwe dingen …

1 september …

De start van het nieuwe schooljaar.
Ook voor Amber, die vanmorgen heel zelfzeker vertrok op haar fiets. Een hele andere meid dan vorig jaar, toen ze met knikkende knieën voor de eerste keer de middelbare school binnenstapte. Ik zie het nog zo voor me …

Ze begint vandaag dus aan haar tweede jaar van het middelbaar onderwijs, de tijd vliegt, steeds sneller en sneller.

Ook ik begin vandaag met een nieuw hoofdstuk. Een hoofdstuk dat ik al enkele keren heb gelezen en meegemaakt, maar eentje dat me ook m’n hele leven zal blijven achtervolgen. De titel: “Gezonder leven”.

Het is weer hoog tijd voor actie, mijn gewrichten, mijn rug, mijn hele lichaam schreeuwt om een andere aanpak. En aangezien ik maar één lichaam heb, ga ik er terug naar luisteren. Rustig, op mijn gemak, zonder druk, ik zie wel waar ik terechtkom.
Ik heb vanmorgen, toen AmbieBambie was vertrokken de Wii Fit uit de kast gehaald en heb me meteen erop gesmeten. Niet letterlijk, want dan zou dat ding in duizend stukken uiteen barsten wel te verstaan. Ik weet nu ook terug wat ik weeg (veel te veel, maar ’t is al erger geweest). Ik heb staan hoelahoepen, staan steppen, ik heb zelfs gejogd, in de privacy van m’n eigen woonkamer.

Gisteren heeft Ward voor mij op de WeightWatchers cursus een puntenrekenmachientje en een spiksplinternieuwe boodschappengids gaan halen (want ik durfde er zelf niet binnen te gaan), dus in principe kan ik vandaag al beginnen puntjes tellen. Maar dat ga ik lekker niet doen. Er staat nog teveel in de koelkast waarvan ik effe wil smullen.
Ik begin vandaag met meer beweging, en met veel meer water drinken. Zoals ik al zei, alles op ’t gemakske … want onder druk werkt mijn innerlijk niet goed mee.

Besluit van dit postje:

  • Ik wens alle schoolgaande kinderen, volwassenen en leerkrachten een fijn schooljaar toe.
  • Ik wens mezelf een gezonde levenswijze toe.
  • 14 gedachten over “Start van nieuwe dingen …

    1. Ja Anja, ik heb dat een tijdje geleden al beslist.
      Veel wandelen, fietsen, joggen (allemaal in de natuur) want ik heb geen Wii. En ik zit toch al teveel binnen.
      Ik moet het niet doen voor de kilo’s maar wel voor mijn rug en door mijn zwakke rug had ik ook een buikje gekregen maar door 2 liter water per dag te drinken is dat nu toch voor een groot deel weg.
      En lekkere dingen zal ik niet kunnen laten want ik ben bij de volwassenen die deze avond haar eerste kookles gaat krijgen.
      Het zal me benieuwen🙂

    2. Ik wens je veel sterkte én doorzettingsvermogen toe, want o het klijkt me zo lastig. Mijn eega worstelt er ook altijd mee en ik ben de gelukkige die geen gewichtsproblemen heeft. Dus af en toe best lastig en doe ik ‘mee’ 😉

    3. Ja anja, die kilootjes hé!!!! Ik durf ook nie teveel op de weegschaal gaan staan. Het heeft me een hele tijd gelukt, maar opeens heb ik me weer laten gaan.Ik moet al zoveel laten!!!!Moest ik eten zoals mijn mannen je zou me kunnen rollen, en dat is iets dat ik nie wil…En om weer in een depressie te vallen!!!! merçi hoor…IK doe het op m’n eigen manier….Ik wens je succes anja het zal je wel gaan lukken…

      Lieve en zonnige grtjs. van anny

    4. Vandaag overdreven warme superdag met een mooi wandeling op de braderie.
      Zondag spreken ze van regen hopelijk blijft het gans de dag droog en kunnen wij weer genieten.
      Tja nu is het buiten aan het regenen net dat ik dit begon te schrijven.
      Maak maar een mooie wens bij deze vallende ster.
      Nog een fijn weekend.
      Veel liefs,
      Michael

    Dank je wel om een reactie achter te laten ...

