Ik ben bang van de bliksem …

Onweer, brrr …

Als kind was ik er niet echt bang van, maar met het ouder worden, is ook mijn angst voor bliksem groter geworden. Maar dat neemt niet weg, dat ik het nog steeds een heel mooi schouwspel vind van de natuur.
Vorige week, laat op de avond (of was het misschien al nacht) brak er boven ons hoofd weer zo’n natuurgeweld los. Mijn drang naar een bliksemfoto was net dat ietsiepietsie groter dan mijn schrik. Dus ben ik in de deur gaan staan met het fototoestel in de aanslag …

En jawel, ik had ‘m na een tijdje te pakken. Volgende keer wil ik zo eentje met veel zijdraadjes vangen …

23 gedachten over “Ik ben bang van de bliksem …

  1. Ik hou ontzettend van het schouwspel… slechts één keer was ik er niet helemaal gerust in, het onweer hing toen pal boven mijn hoofd en alles trilde in huis. Maar anders haast ik mij telkens naar het raam…. de natuur is best indrukwekkend!!!

  2. Hoi Anja,

    Ik ben ook ongelofelijk bang van onweer, dat is begonnen in mijn middelbare schooltijd, toen ik s met de fiets was en ik nergens kon gaan schuilen. t Leek net of die bliksem voor mijn wiel neerkwam.
    Sindsdien, pffffffff … ik krijg t al benauwd als ik er aan denk!

    Wel ne mooie foto hoor🙂

  3. Een schitterende foto van die bliksemschicht. Maar zelf een foto nemen….brrr ik zou te veel bibberen.
    Ik had voeger een panische angst voor donder en bliksem ,omdat de bliksem eens in huis is ingeslagen.Telkens bij onweer verstijfde ik helemaal en was het maar beter me gerust te laten. Ik heb die angst geleidelijk overwonnen maar voel me toch nooit erg op mijn gemak als het fel onweert.

  4. Ben jij in een open deur gaan staan terwijl het bliksemt boven je hoofd???? En dan nog met een metalen speelgoedje in je handen???? Dàt moet je nu juist niet doen! Achter een raam vind ik toch veiliger hoor!

  5. Ik ben toevallig op je site terecht gekomen. Echt leuk om te ontdekken dat er nog mama’s zijn die naast hun drukke leven ook tijd maken om zich bezig te houden met wat ze graag doen o.a. foto’s maken. Ik heb een soortgelijke hobby met foto’s. als je zin hebt: http://wforwij.wordpress.com/
    Doe zo voort! Mooie foto van de bliksem, dit lukt mij nooit omdat ik teveel schrik hab van de bliksem.

  6. Daar kan ik perfect inkomen ! Als kind was ik doodsbenauwd voor de bliksem. Naarmate ik ouder werd, verdween de angst, maar sinds m’n oma een tiental jaar geleden een vuurbol in haar garage heeft gehad is de angst teruggekomen. Nee, behalve het mooie schouwspel, mag ze gerust weg blijven…

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

