Amber lichtjes onder het mes …

Amber heeft al sinds jaar en dag een hele dikke pigmentvlek naast haar navel. We hadden het al eerder door een dermatoloog laten onderzoeken om er zeker van te zijn dat er niks kwaadaardigs in het spel was, gelukkig was ‘het bolleke’ Amber goedgezind.
Maar helaas groeide het, samen met Amber op, waardoor het al een bolleke van serieuze omvang was geworden. Het zat bovendien op een erg vervelende plaats, dus weg ermee. Ondertussen was ze ook oud genoeg om het onder plaatselijke verdoving te kunnen laten weghalen.

Gisteren was het dan zover. Met een heel klein hartje is ze, samen met Ward, naar het plaatselijk medisch centrum gegaan. Op een half uurtje was ze verlost van het vervelende bolleke. De pleister die op haar buik kleefde was er eentje van groot formaat, daar schrok ik wel van. Maar ze had geen pijn, dat was het belangrijkste.

Tegen de avond echter begon alles te jeuken, te prikken, pijn te doen … Ik kon me er iets bij voorstellen, want ooit in een ver verleden heb ik op mijn rug ook twee ‘foutjes’ laten wegsnijden en ik herinner me nog als de dag van gisteren hoeveel ellende mij dat veroorzaakt heeft. Deze nacht heeft ze gelukkig goed geslapen, maar toen ze vanmorgen opstond zag ik onmiddellijk aan haar anders zo opgewekte gezicht, dat ze er last van had. Nu is Amber niet iemand die voor de kleinste pruts begint te zagen, ze is eigenlijk een harde tante en zal niet gauw klagen. Maar vandaag gaat het haar niet goed af, dat is duidelijk.

De grote pleister mocht er vandaag af, dus die heb ik al weggetoverd. Wat nu overblijft is een doorschijnende plakker, die er moet opblijven tot zaterdag, dan moet ze terug naar de dermatoloog voor controle. Het ziet er maar eng uit, met een navel vol bloedrestjes onder die pleister. Gelukkig zijn de draadjes nog bedekt met een perfecte camouflagetechniek, want ik ben geen held om al dat knip- en snijwerk te bewonderen.

Als het kon, zou ik al het ongemak direct van haar overnemen, helaas is zoiets onmogelijk. Vandaag wordt voor haar dus een zeer rustig dagje, liggend, want dat geeft de minste ongemakjes. Ze had zich het begin van de zomervakantie waarschijnlijk anders voorgesteld …

17 gedachten over “Amber lichtjes onder het mes …

  1. Hey Ambertje, sterkte he, komt helemaal goed hoor, ik heb mijn hele buik weg laten halen en heb een ritssluiting van me ene heup naar mijn andere heup, en ook dat is helemaal goed gekomen hoor, dus zet hem op, morgen voel je je alweer veeeeeel beter:-) Enne als je iets leuks wil van Pino geef je maar een gil oké, misschien verzacht dat de pijn een beetje he? Kusjes van Pinooooooo ( lololol) xxx

  2. Heel veel beterschap Amber en ik kan me voorstellen Anja, dat je het graag zou willen overnemen.
    Niemand ziet zijn kind graag afzien.
    Hopelijk doet de rust haar goed en verdwijnt de pijn heel snel!

    Liefs

  3. héél véél beterschap Amber.niemand ziet zijn kind graag afzien hé Anja,rust maar goed lieve Amber zodat je weer naar hartelust kunt spelen en ravotten binnen enkele dagen
    liefs dolfijntje

  4. Ik heb heel veel pigmentvlekken, en weghalen helpt helaas niet bij, ze komen steeds weer terug… dus hoop dat het bij Amber in één keer lukt… vind de plaats op de buik meevallen, had erger geweest in het gezicht of op handen…😉

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

