Gevleugeld …

Ik ben de laatste maanden veel te weinig bezig met foto’s nemen.

De reden daarvoor is niet ver te zoeken, het is wit met ros en het heeft een kwispelende staart. Mijn kleine prins Milo haalt al de aandacht naar zich toe, waardoor er voor het fototoestel minder interesse is. Wandelen met Miloman en tegelijkertijd foto’s nemen is net iets teveel van het goeie. Het zijn dan meestal wazige beelden omdat hij, net op het moment dat ik klik, een belangrijk grassprietje wil onderzoeken. Misschien is het simpeler als ik hem gewoon zou kunnen los laten lopen op een wandeling, maar dat durf ik niet. Nu niet, en nooit niet. Ik vrees dat, als hij iets voorbij zou zien rennen er ook onmiddellijk achteraan zou gaan.
Ik wil de controle over hem houden, hij mag aan de lange lijn, maar die is soms nog niet lang genoeg.

Ach, hij zal wel minder enthousiast worden over alle sprietjes en blaadjes met ouder worden zeker …

Tot dan hou ik mijn fototoestel zoet met hier en daar een klikje vanop ons terras …

27 gedachten over “Gevleugeld …

  1. Ai dat is wel jammer dan natuurlijk.. Kan me wel voorstellen dat je dat niet zo goed durft.🙂
    Toch zou het moeten kunenn als je hem maar genoeg traint.. Hij wordt vanzelf minder eigenwijs.😉

  2. Lastig hé dat loslaten en zeker zo’n nieuwsgierig kleintje. Maar foto’s uit de tuin zijn ook leuk hoor.
    De (lange) lijn om je middel dan heeft het minder effect…. fijne dag en geniet ze.

  3. Dag anja, het zekerste voor nemen is het beste hé!!!!! Want welke hond zou nu niet achter een eend of duif lopen????Schone foto van die vogel in de boom…Ik wens je een fijne start van de nieuwe week toe. Lieve grtjs. van anny xXx

  4. Ik vind het ook nogal gevaarlijk om met een jonge speelse Milo te gaan wandelen zonder dat hij aan de lijn loopt.
    Maar je foto’s zijn toch heel mooi hoor.
    Ik hou van natuurfoto’s en de natuur is zeker terug te vinden in je tuin.

    Liefs

  5. …….
    kwestie van opvoeden en een beetje streng zijn mamma, hij moet het toch leren en gehoorzamen,
    maar dat kun je ook aan de lange lijn al doen….

    de mijne lopen altijd los, met een onzichtbare lijn achter me zo lijkt het wel,
    behalve its, di emag niet meer los, omdat ze blind en doof is…

    xxx

  6. dat is niet gemakkelijk met een Milo die alles wil zien,maar jij hebt een tuin waar de natuur op zijn recht komt met de foto’s die jij hebt getrokken
    een heel fijne maandag wens ik je
    liefs dolfijntje

  7. Ik kan me er iets bij voorstellen, Anja.
    Onze Laika is al 8;5jaar en ik zit nog te wachten op dat ‘rustiger’ worden😉

    Af en toe een kiekje zal nog wel lukken, hé!
    Groetjes,

  8. Dag anja, gisteren heb ik wel een foutje geschreven, maar je zal het wel begrepen hebben hé!!!! Ik kom je vandaag een fijne midweek toe wensen…;Lieve grtjs. van anny xXx

  9. Gezellig die kleine Milo die zoveel aandacht nodig heeft ,dus lekker er op uit .Foto’s nemen komt later wel weer of als je met je gezin uit wandelen gaat.Ik zou het ook niet doen hoor die rakker loslaten lopen
    Lieve groetjes Elisabeth

  10. Hondje netjes aan de lijn is voor iedereen het veiligst en er zullen nog genoeg momenten komen ,Anja ,dat je mooie kiekjes kan nemen hoor! Geniet van de dartelheid van Milo met ouder worden wordt hij toch vanzelf kalmer.

  11. dag mamapippa,
    een tijdje geleden, maar hier ben ik weer eens🙂
    Loslaten… niet makkelijk hé!
    Dat doe je best beetje bij beetje, denk ik.
    Groetjes.

  12. Hmmm van waar kennen we dat nu weer dat ’t zo moeilijk is om een foto te nemen met een hond aan de leiband? Alle sjans mogen wij wèl los lopen in ’t bos , vrouwtje leerde ons dat op een héél valse manier. Ze heeft altijd super lekker vlees mee dat we alleen krijgen tijdens onze wandelingen voor we vertrekken krijgen we een stukje en elke keer als we terug komen als ze roept weer ééntje en zeg nu eerlijk er is niets zo leuk als iets extra lekkker dus blijven we echt wel bij haar

  13. Dag anja, eindelijk ben ik hier geraakt….Heb je het nog altijd druk met “Milo”..Maar ja t’is een schattig beest hé, Wie z’n hart zou nie smelten als je z’n onschuldige snoet ziet!!!!! Ik wens je een fijne donderg toe…Lieve grtjs. van anny xXx

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

