De avonturen van een binnenhuiskat …

Mini is, net zoals onze andere twee poezen, een binnenhuiskat.

Vele mensen vinden het zielig voor zo’n beestje als ze nooit mogen proeven van de buitenwereld. Ieder mag er van mij over denken wat hij of zij wil. Voor mij staat het vast: liever een levende en gelukkige binnenhuiskat, dan een buitenhuiskat die plotsklaps moet kennismaken met haar ingewanden, als ze platgereden wordt door een veel te snel rijdende auto.

En voor wie denkt dat er binnen voor een kat niks te beleven valt, kan ik melden dat achter elke hoek en in elke kamer de meest spectaculaire dingen kunnen gebeuren. Vooral als je in een huis woont waar er nog flink moet gewerkt worden.
Een kamer waar er nog een houten plafonnetje ontbreekt, bijvoorbeeld, is een ideale plek om als poezemie je klim- en klautertechniek bij te schaven.

Naar boven klauteren, geen probleem, er is altijd wel een manier te vinden om omhoog te geraken. Maar naar beneden, hoe moest dat nu ook alweer …

25 gedachten over “De avonturen van een binnenhuiskat …

  1. ik ben het met je eens, beter een binnenhuis kat dan plots te ontdekken dat ze er niet meer is omdat , ja je weet waarom. Ik zag er zaterdag zo nog eentje , erg zo iets

  2. Mijn katten waren ook binnenhuiskatten en capriolen dat die uithaalden. Het was een lust om te zien.
    En zo heb je er ten eerste meer geniet van en moet je je geen zorgen maken mochten ze niet direct naar huis komen.
    Ze zitten dan wel weer in één of ander hoekje om dingen te verkennen.
    Knappe foto’s van Mini!

    Liefs

  3. Gelijk heb je ,houd de poezen maar lekker binnen .Als ze in huis ruimte genoeg hebben is er niets aan de hand .Onze Mikki mag ook niet buiten ,na de eerste vluchtpoging over de schutting durf ik dat niet meer .En wat anderen zeggen moet je maar beter naast je neer leggen !

  4. Het leven is daarbinnen een groot avontuur zpo te horen en daar deze dame goed gebruik van.
    Geweldig de eerste foto… en heb je haar gehaald!!!! vast wel.
    fijne avond

  5. Dag anja, kom ik hier kijken en wie zie ik!!!!! mini….Wat een aardige lieve poes.En ja die weten wel altijd waar te klimmen hé…Hoe hoger hoe liever….Maar als ze naar beneden moeten komen, is de fun eraf hé. Ik wens je een fijne donderdag toe…Lieve grtjs. van anny xxx

  6. Wat dat betreft ben ik blij met ons balkonnetje.. Kan onze kat veilig buiten zitten. 🙂
    Wat ze dan ook super graag doet.

    Hahahaha daar boven.. Hoe is ze uit eindelijk beneden geraakt?

  7. Een kat die nooit geweten heeft hoe het buiten is zal niet treuren omdat ze binnen moet blijven, zeker niet als ze in staat is om zulke capriolen uit te halen 🙂

    groetjes

    • Ola…ik zie dat mijn naam maike in Anoniem tevoorschijn is gekomen?
      Ik zei dus: Een kat die nooit geweten heeft hoe het buiten is zal niet treuren omdat ze binnen moet blijven, zeker niet als ze in staat is om zulke capriolen uit te halen 🙂

  8. Die eerste foto, ze is om te stelen ! Poezen zijn onweerstaanbaar als ze capriolen uithalen. Bekijk dat snuitje… daar kan je toch niet aan weerstaan !

  9. een heel fijn weekend wens ik jou,geniet ervan!
    liefs dolfijntje
    ik drink wel niet een hele dag door coca-cola,alleen s’avonds als mijn fles water uit is
    liefs dolfijntje

  10. typisch aan katten ,ze klauteren zo hoog als ze kunnen en soms hebben ze een beetje hulp nodig om weer op de begane grond te geraken. Ooit zat er een poes van ons in een 25 m hoge boom. We hebben de brandweer nodig gehad om haar te bevrijden……

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

