13 jaar geleden …

Op donderdag 26 februari 1998, precies 13 jaar geleden moest ik ’s morgens in de vroegte, in plaats van naar mijn werk, naar het ziekenhuis …

Totaal onverwacht wou dat kleine prutske in mijn buik, na 33 weken zwangerschap, eruit. Ze had voor de zekerheid haar veiligheidsballon kapot geprikt, zodat het water rijkelijk vloeide, en ik niet anders kon dan mij in de auto van Ward te proppen, voorzien van de nodige handdoeken om alles droog te houden. En Ward met een hoofd vol verwarring mij naar het moederhuis moest rijden.

Het leek allemaal zo onwerkelijk, we waren er nog helemaal niet op voorbereid, alles gebeurde alsof we er zelf niet echt bijwaren. Al moet ik zeggen dat de pijnlijke ervaringen van alles wat met de bevalling te maken had toch wel degelijk echt aanvoelden.
Ik zie alles nog voor me, alsof het gisteren gebeurde.

Ondertussen is dat kleine prutske dus een flinke meid van 13 geworden. Maar ze zal voor altijd mijn kleine meisje blijven …

Wat gaat de tijd toch snel.
Gisteren nog zag ik haar voor het eerst, lag ze hier in m`n armen.

Wat is ze mooi en wat staat de tijd haar goed.
Ik knipper m’n ogen en zie hoe ze steeds weer een beetje veranderd is.

Maar hoe groot ze ook mag zijn
in mijn ogen blijft ze altijd klein …

( – Marco Borsato – )

13 gedachten over “13 jaar geleden …

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

