Flora binnen en buiten …

Zal ik het ‘ns hebben over de flora.

Ik kan er twee kanten mee uit.
Ik zal met de minst prettige beginnen, om dan schoon te kunnen eindigen …

Maandagavond zijn we met Milo naar de dierenarts geweest. Hij had al sinds eind vorige week last van onvaste (lees: lopende) ontsnapping van zijn verteerde etenswaren. Niet fijn, niet voor hem en niet voor ons. De dierennarts stelde een zeer verstoorde darmflora vast.
Eigenlijk niet echt een verrassing, zijn buik maakte het geluid van een betonmolen, en dat verplaatste zich dan helemaal naar zijn achterzijde terwijl het van klank veranderde naar een meer pufferig en protterig muziekstuk.
Hij kreeg een prik in z’n bil tegen de krampjes en ik kreeg een deel pilletjes mee, samen met een tube pasta om hem elke dag te geven …

Pilletjes en huisdieren, geen gemakkelijke combinatie. Maar ’t lukt, mijn creatieve ingevingen zijn sterker dan zijn afkeer voor pillen, zal ik maar zeggen. De pasta uit de tube slabbert hij gretig op, alsof het een delicatesse is, al ruikt het voor mij meer naar ‘stopverf’ dan naar iets lekker …

Met de flora van Milo gaat het ondertussen goed, alles draait weer normaal.

De flora buiten is ook schitterend bezig. Ik zie blaadjes verschijnen, knopjes die op springen staan en knopjes die zich nog wat minder enthousiast voelen. Maar het is een feit, er komt beweging in de natuur. Ik denk niet dat ik de enige ben die er blij om is. De winter heeft naar mijn gevoel lang genoeg geduurd (al mogen we waarschijnlijk niet klagen).

Laat die lente maar komen, ik ben er klaar voor …

20 gedachten over “Flora binnen en buiten …

  1. Pilletjes bij huisdieren naar binnen krijgen is heel lastig, ik weet het.
    Succes ermee en beterschap voor Milo.
    Dat het voorjaar eraan komt is hoopgevend, elk jaar weer.
    Fijne dag!

  2. Ja anja, dieren kunnen ook van die kwaltjes hebben als bij de mensen hé!!!!!! En die groene blaadjes en die knoppekes die uitkomen….laat ze maar komen hoe rapper hoe liever, we hebben al lang genoeg moeten binnen zitten…..Lieve midweekgrtjs. van anny xxx

  3. Onze Sunny slikt al heel wat jaartjes pillen en dat gaat heel goed, ik leg het achter op zijn tong. Het is verre van plezant als hun ontlasting dun is:/
    En ja de Lente laat zich al goed opmerken door z’n knopjes🙂

    groetjes

  4. Wij hebben een grote hond, kruising tussen duitse herder en rotweiler. Vandaag lag hij binnen op zijn tapijtje en zijn buik was zo aan het rommelen dat ik dacht dat het beestje ferm buikpijn had, hij kon ook moeilijk stil liggen en ik heb hem een mottiliumpilleke gegeven in een beetje salami en t was over, k denk dat hij zich beter voelt! Maar aan een klein hondeke zou ik dat uiteraard niet durven geven, je moet altijd het gewicht van de hond in acht nemen, maar hij weegt toch meer dan 50 kg

  5. Dag mamapippa,
    dit was een amusant stukje leesvoer!
    (al was het voor de betrokkenen beslist minder leuk…)
    En ja, ik kijk ook stilletjes aan uit naar die eerste lentedagen🙂
    Groetjes.

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

