Een nieuwe hobby …

Er is echt wel een verklaring te vinden voor het feit dat mijn blogrondes er de laatste tijd serieus bij inschieten. Ik heb sinds kort een nieuwe hobby ontdekt. Eentje die eigenlijk een beetje is voortgevloeid uit mijn fotopassie …

Ik had al vaak van die mooie creaties gezien, gemaakt met een fotobewerkingsprogramma. En mijn nieuwsgierigheid was niet meer onder controle te houden. Het kriebelde langs alle kanten en dan moet je krabben.
Als medicijn tegen de kriebel heb ik het programma Paint Shop Photo Pro x3 besteld. En jawel, wie mij kent weet ook dat ik geen geduld heb, vandaar dat ik de proefversie al op m’n laptoppeke heb gezet, zodat ik al direct aan de slag kan.
Ik volg de lessen die voorgeschoteld worden door het forum van Psp Nederland en zelfs zonder kennis van al die toeters en bellen, leiden ze je daar door de wir-war van alles heen.
Om te beginnen moet je vijf beginnerslessen maken, doorsturen en goedgekeurd krijgen. Vanaf dan heb je de toegang tot het volledige forum, waar je ook met al je vragen terecht kan. Een aanrader …

En dan doe ik bij deze nog een oproepje aan iedereen die bezig is met psp’tjes: alle tips om aan mooie plaatjes en dergelijke te komen zijn zeer welkom …

Dit maakte ik vandaag voor dochterlief die volledig in de ban is van de Twilight serie …

28 gedachten over “Een nieuwe hobby …

  1. Als er iets is wat ik nooit onder de knie zal krijgen is het PSP, ik kan niet in die structuren denken die daarvoor nodig zijn vrees ik, knetter word ik van dat programma. Dus ik vind dit zoooooooo knap!!

  2. uit de botten geschoten ????

    op jou..
    never:-)

    na al die zoenen kom ik niet meer bij:-)

    alles oké mamma, geniet van wat je ook doet,

    OT je linkje klopt niet, ik kan er via de link niet komen wil je dat even nakijken ?

    xxx

  3. aha,Anja,knap gedaan hoor,alle begin is moeilijk,maar eens je het onder de knie hebt is het heel leuk om te doen.bij Reveries.com vind je mooie tubes en als je nog andere site”s waar ze tubes plaatsen moet je gewoon tubes voor psp intikken en je komt er op. en plaatjes vind je gewoon op het internet via google.
    liefs en een dikke knuffel,veel plezier met het pspen

  4. Dat is leuk speelgoed en een leuke hobby. Daarmee kun je uren zoet zijn en er valt altijd meer bij te leren.
    Als dit je eerste werk is ben ik heel benieuwd naar wat je verder nog gaat maken. Je bent al goed bezig!
    Fijne zondag!

  5. Heel erg knap en moedig !! mogelijk moet je hier veel tijd in steken …….erg men is verplicht bepaalde proeven te maken VOLGENS de regels Mijn vraag (ongepast) wat blijft er over van de persoon ????
    Gemeende groetjes

  6. Zo niet hè…mij gaan vergeten sèg, dat doe je gewoon niet! :p
    En ik weet wat het is met PSP bezig zijn, dat is nog erger dan roken, lol!

    groetjes and see you soon! :p

  7. Dag anja, dat vind ik heel mooi wat je hier gemaakt hebt. Ik ben soms jaloers op wat velen kunnen maken, maar zelf vind ik er geen beginnen aan. Zou te ingewikkeld zijn. Maar ik kijk er wel naar uit voor het volgende die hier zal komen te staan. Lieve maandaggrtjs. van anny xxx en doe maar verder zo….

  8. Creatief bezig zo te zien, ken persoonlijk niets van psp of andere fotobewerkingsprogramma’s …. eigenlijk is het ook niet echt mijn ‘ding’ ; persoonlijk vind ik t al moeilijk én tijdrovend genoeg om de fotografie op zich degelijk onder de knie te krijgen.. elke foto is een uitdaging… En zo doet iedereen wat hij/zij het liefst doet, dit eerste werkje is alvast geslaagd !

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

