Kennismaking met de voorligger …

Vandaag begon de ochtend met het irritante geluid van de wekker.

06:00 u … onmenselijk vroeg, toch voor mij, ik ben nogal gehecht aan mijn bed ’s morgens. Maar als de werkplicht roept, ruk ik me met een zucht los van mijn slaapnest en dwaal ik verder door het huis. De eerste minuten angstvallig de spiegel ontwijkend, om niet te hard te verschieten. Een uurtje later ben ik fris en wakker genoeg om in m’n autootje te stappen en richting werk te vertrekken.
Zo gebeurde het ook vandaag …

Helaas kwam ik nu een uur later dan gewoonlijk aan op de werkplek. Geen file, geen omleiding, maar de achterbumper van de auto voor mij die waarschijnlijk net iets te charmant naar de voorbumper van mijn wagentje keek. Voel je het al komen …

Inderdaad, aan een kruispunt is het fout gegaan. De wagen voor mij stopt om voorrang te verlenen aan een andere. Ik stop er mooi achter, zoals het hoort. Ik kijk al naar de linkerkant, om te zien of er nog iets afkomt. Geen verkeer te bespeuren, ik zie ook de vierwieler voor mij vertrekken en ik vertrek mee. Ik weet niet wat er gebeurd is, is de voorligger nu stilgevallen of zeer traag vertrokken, of heb ik misschien verkeerd gezien dat hij wel echt vertrok, het is me niet duidelijk. Maar plots stond mijn karretje in een innige omhelzing met de voorligger. Zijn trekhaak in mijn autorooster, mijn nummerplaat achter zijn trekhaak …

Ik voelde me zo ellendig, belachelijk, klein, onhandig, en vooral kwaad op mezelf. Dit is, in de 22 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, mijn tweede aanrijding. De eerste dateert van 1992, en het was dezelfe stommiteit als vandaag. Bangelijk vergelijkbaar …

Je moet maar op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn en de verkeerde handeling verrichten. Gelukkig is de schade niet erg groot. Vanuit stilstand vertrekkende kan je nog geen snelheid opbouwen op 1 meter afstand, ik zal het maar positief bekijken …

Al had ik mij mijn ochtend wel anders voorgesteld toen mijn irritante wekker afliep …

24 gedachten over “Kennismaking met de voorligger …

  1. Schreef toevallig gisteren over de schade die m’n vriend maandag reed met onze auto…gelukkig is het maar materieel hè…komt wel weer goed. En ja…dat kan gebeuren hoor…je doet dat soort dingen nooit expres hè…niet over inzitten hoor!
    Groetjess!

  2. Vreselijk dit! Ik hoop zo voor jou dat de schade toch wat meevallen zal, want dàt moet je er niet nog eens bij hebben hé Mamapippa?
    Ondanks alles, toch een fijn weekend gewenst, laat het niet te veel aan je hartje komen!

  3. Dag anja, Gelukkig was het maar een kleine omhelzing….Maar wie doet nu eens NOOIT een fout!!!! En één klein minuutje opgetrokken zijn, en boem, het is zo gebeurd…T’Valt nog goed mee, en t’is ook best zo….Lieve zaterdaggrtjs. van anny

  4. Mama een fijne weekend gewenst, jammer van de bluts. Maar zo lang of dat het maar stofelijke schade is. Jaag je zeker er niet in op. Het gebeurd zo veel de dag van vandaag.En niemand doe erom.
    Groetjes van uit Waregem
    Adriën

  5. Is zeker lastig en een hoop geregel vaak, met schadeformulieren, maar zolang er alleen blikschade is.
    Maar je voelt je inder daad onhandig, die ander waarschijnlijk ook.
    Prettige zondag en groeten.

  6. Ja kweet er alles van ;0 Tis me ook al eens overkomen.:(
    Je voelt je inderdaad heel knullig en vervelend maar er zijn ergere dingen.
    Het komt wel weer goed
    Trouwens wat moet je vroeg uit de veren Niet fijn!!
    Fijne zondag🙂 Aly

  7. Ik weet dat dit eigenlijk helemaal niet om mee te lachen is maar toch kan ik met moeite een glimlach onderdrukken als ik denk aan je gezicht die eerste seconde… sorry zulle, ik kan het echt niet helpen ;-))

  8. Ik had ooit precies hetzelfde voor. Op zo’n moment ga je er echt van uit dat die auto weg is, en ben je geconcentreerd op wat van links en rechts kan komen. ’t Was met mijn eerste autootje, een 2 pk. Met een ventilator achter de nummerplaat. En een 2-pk kennende was die niet heel stevig afgeschermd. Voor mij was dat toen een gepeperde rekening. Ah ja, ik had geen geld, als student….

  9. Tja kan iedereen gebeuren he, is wel effe schrikken, maar zou t me niet te fel aantrekken, wat blikschade op 22 jaar tijd dan mag je ni klagen he , integendeel dat is n proficiat waard !
    Groetje, AmaZony

  10. Ik ben ooit eens identiek ’t zelfde tegengekomen met mijn niewe Volvo van 3 weken oud.
    Bij mij was het op de oprit van de snelweg te Jabbeke, die had dan nog geen inloopstrook.
    De Lada voor mij stond stil, zette aan, remde terug, en ik keek links naar de snelweg.
    Boem, dus.
    Mijn stevige Volvo 340 had nauwelijks een schrammetje, de Lada een ingedeukte achterdeur en ditto bumper.
    Gelukkig heel vriendelijke mensen die het mij niet al te kwalijk namen. We vulden heel amicaal de papieren in.

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

