Chaos …

Volgens Van Dale:

cha·os [gaaos] de; m ordeloze massa, warboel

Awel, zo voelde de allereerste echte puppyles voor mij aan. Hoe Milo er zelf over denkt zal ik nooit weten …

Zoals verwacht zijn de grassprietjes duizend keer interessanter dan mijn bevelen. Om duidelijker te zijn, hij volgt elk bevel op, mits hulp natuurlijk, maar houdt dat dan ook maar welgeteld één seconde vol. Dan springt hij weer recht en gaat verder met zijn wetenschappelijk grassprietonderzoek. Als alles hem begint te vervelen, wordt zijn aandacht getrokken door zijn lijn, waarin hij zich dan rondwikkeld als een mummie.
Ik moet luisteren naar de uitleg van de instructice, terwijl ik Milo onder controle moet houden, hem het bevel aanleren, tegelijkertijd opletten dat de lijn hem niet in de verleiding brengt, dit allemaal tijdens het uitbundig belonen van zijn goede daden, hem zijn aandacht voor mij niet laten verliezen, mijn zenuwen in bedwang houden en dan nog ‘ns proberen kalm te blijven en mijn geduld dat er op dat moment nog overschiet hopen niet te verliezen.
Ik kan u verzekeren, het is geen gemakkelijke opgave …

Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat het niet van de eerste keren lukt, en dat er nog vele lessen zullen moeten volgen vooraleer er een klein beetje vordering in zijn gedrag komt. Maar op dit moment heb ik het gevoel dat het onbegonnen werk is en ben ik een beetje overdonderd.

Maar we geven niet op hè. Volgende donderdag zijn we weer op post, gewapend met nieuwe moed en geduld …

23 gedachten over “Chaos …

  1. Goeie namiddag anja, ik kan da geloven dat het nie makkelijk is, ikzelf zou het nie kunnen…..Maar ze zeggen dat je streng moet zijn, en ik weet niet anja als jij het langer zal uithouden of milo!!!!! Maar nie opgeven, doorgaan, zonder milo te kwetsen….ocharme da beestje…..Fijne zondag verder lieve grtjs. van anny xxx

  2. Ik kom je een fijne zondag avond toe wensen, en geniet van je avond maar. Want morgen zijn we weer maandag.En Milo zal wel zijn best doen, dat beestje toch.
    Groetjes
    Adriën

  3. Zal niet meevallen, geloof ik graag, heb er geen ervaring mee.
    Maar als ze eenmaal wel een beetje de bevelen kennen en het ook doen.
    is het voor beide heel leuk.
    Komt vast wel, succes en hoop dat je er toch plezier aan beleefd.
    Een hond die goed luisterd is wel heel fijn.
    groetjes

  4. Alle begin in moeilijk, ni opgeven. En op tijd uw stem eens verheffen, dat werkt goed bij mijn hond, ze weet wat er moet gebeuren als ik eens boos roep ;o)
    Groetjes

  5. Volhouden Mamapippa! Je gaat zien welke vorderingen zo’n puppy maakt op korte tijd en als je zijn lessen thuis ook nog eens herhaalt wordt ie een primus!🙂
    (2 jaar ben ik met onze Sunny naar de hondenschool geweest en ben er nog steeds blij om dat ik dat heb gedaan).
    groetjes

  6. Milo gaat naar school en vrouwke dus ook … ha ha … alle begin is moeilijk. Stel je voor al die andere geurtjes in de weide van de hondenschool …. tot nu was dat alleen z’n mand en zijn eigen tuin …
    Fijne week verder.

  7. Ach je bent een Hondenmens zoals je zelf schreef,ik denk dat jij Milo heel goed zelf op kunt voeden !! Gewoon je eigen gevoel volgen hoor!! Geef hem maar een dikke knuff van mij
    Liefs Elisabeth

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

