Naar de hondenschool …

Vandaag zal in Milo’s geheugen blijven hangen als ‘Mijn eerste schooldag’ …

We zijn een kijkje gaan nemen in de hondenschool. Ik denk dat ik even bang en zenuwachtig was alsof het mijn eerste dag op school zou worden. Je weet toch nooit wat er staat te gebeuren, of hoe het zal zijn.
Toen we er aankwamen was er al meteen een parkeerprobleem (lees: gewoon geen parking). Ik begon al te denken om ergens anders te gaan. Maar wat zagen we toen we weer de baan opdraaiden … inderdaad, een grote parkeerplaats even verderop. Oef, ’t was dus toch geen schooltje van niks. Er stonden aardig wat wagens, dus mijn te snelle oordeel verdween weer net zo vlug als het was gekomen …

In het clubhuis werd Milo al dadelijk verwelkomd door een hond van een supergroot ras. Mijn hart stond al stil, maar die hond wierp nog geen blik naar onze kleine puppy. Weeral een opstakel overwonnen.
We kregen een hele uitleg over de werking in de hondenschool, allemaal heel gemoedelijk, wat ik erg belangrijk vind, dan voel ik me ook sneller thuis. Na het gesprek en de inschrijving kreeg Milo en een andere puppy, zijn eerste korte onthaalles. Die andere puppy is van het ras Akita, zeer grote honden als ze volwassen zijn, dus die puppy was ook al minstens drie keer zo groot als de onze, maar daar zullen we moeten aan wennen …

Eenmaal op de lesweide was Milo vooral gefascineerd door al die grassprietjes. Uiterst ongepast, maar totaal normaal waarschijnlijk. We kregen de belangrijkste bevelen uitgelegd en mochten ook al even proberen, ‘voet’, ‘volg’, ‘zit’, ‘af’ en dan het bevel ‘keer’. En daar ging ik zelfs in de fout. De leiband werd plots een valstrik. Het leek op het eerste zicht poepsimpel, tot ik het mocht proberen. Maar de tweede keer had ik het door. Gelukkig, want ne mens voelt zich al rap belachelijk. Gelukkig bracht mijn mede-puppy-eigenaar het er de eerste keer net zo slecht vanaf als ik …

Al bij al heb ik er een goed gevoel bij. Het zal in het begin zeer chaotisch worden, want Milo heeft een karakter om U tegen te zeggen. Maar met het nodige geduld en volhoudingsvermogen zal het wel lukken …

Dus volgende zondag gaan we weer richting ‘Akela’ ons ding doen. Tegen dan moeten we nog wel zorgen voor een sliplijn, een apportspeeltje en jaszakken vol met beloningssnoepjes. De trein is vertrokken …

13 gedachten over “Naar de hondenschool …

  1. Ik heb dat nooit gedaan, gewoon zelf,
    regel 1 had ik: nooit straffen
    en twee, goed gedrag belonen.

    Ik wens je heel veel plezier
    leert hij ook “niet in huis plassen?”

    Het komt allemaal goed, zeker en vast!

  2. Dag anja, ik denk dat da niks voor mij zou zijn…..M’N hart zou breken…Ik weet dat je op je strepen moet staan, maar zal jij dat volhouden anja!!!!!!! Ik weet het nog niet hoor…Maar het loont de moeite…..Ik wens je succes verder met milo, en nog een fijne vrijdag, al is het hier aan het gieten……Lieve grtjs. van anny xxx

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

