En het was een witte Kerst …

Voor al diegenen die zo gehoopt hadden op een witte Kerst, jullie hebben hem gekregen. En wat voor eentje …

Volgens mij hebben ze hierboven alle vlokken van de laatste jaren opgespaard in een megagrote zak, om hem nu in enkele dagen volledig leeg te kappen. Alléé ja, ik hoop dat hij nu helemaal leeg is. Ik ben het echt wel beu nu.
En vóór iemand begint tegen te sputteren, ik geef volledig toe dat het heel mooi is om naar te kijken. Een wit landschap, bomen vol witte plukken, dwarrelende vlokken, een fijne sneeuwwandeling.
Maar er zijn ook de schuifpartijen op de baan, de verkleumde handen en voeten, valtechnieken die je moet instuderen, de sneeuw scheppen tot je tong op de grond vastvriest, je auto sneeuwvrij maken, en ik kan nog even doorgaan …

En dan te zeggen dat de winter eigenlijk nog maar net is begonnen. Wie weet wat staat er ons nog te wachten …

Maar hoe we er ook over zeuren, we zullen het moeten ondergaan, de natuur gaat z’n gang. Ik ben in elk geval blij dat het gaat dooien deze week. Maar dan kunnen we weer zagen over de grijs-bruine smurrie die achterblijft. En zo blijven we aan de gang …

Tussen al de sneeuwbuien door heeft Milo een fijn bericht gekregen …

19 gedachten over “En het was een witte Kerst …

  1. Mooie foto’s! Echt, een roodborstje is zo’n prachtig vogeltje, en je hebt het zo mooi in beeld kunnen brengen!
    Verder moest ik heel erg lachen met het “instuderen van valtechnieken”🙂

  2. Wat een mooie foto’ s.
    Ik zie het ook graag op een plaatje, maar verder ben ik net als jij, blij dat het nu weer opgeruimd wordt.
    En dat moet dan maar even zo blijven.
    Ik wil die niet ingestudeerde valtechnieken ook voor blijven.

  3. Dag anja……is m’n roodborstje nu bij jou gekomen!!!! Er ligt méér sneeuw bij jullie dan bij ons daarom zeker……Mooie foto’s anja, dat zie ik enorm graag als het over diertjes gaat…..Nu moet ik even weg, maar straks ga ik nog eens tot bij milo zien…Lieve dinsdaggrtjs. van anny XXX

  4. Ik begrijp je helemaal. Dit is ook mijn minst favoriete seizoen. Maar zolang we niet een heel eind naar het zuiden verhuizen zullen we het ermee moeten doen.
    Foto’s zoals deze zijn de lichtpuntjes in de winter. Vooral het roodborstje komt mooi uit tussen het wit. Maar de derde foto is ook prachtig.
    Ondanks de winter toch een prettige dag gewenst!

  5. Hewel mamapippa!
    Ik ben het nu helemaal met je eens si! Kerst is voorbij, we hebben onze wens gehad en nu mag de dooi beginnen! Ik kijk er ook al naar uit om normaal over de oprit te kunnen wandelen zonder uitschuivers!
    liefs
    Christa

  6. Deze vogeltjes vinden een witte kerst wel fijn. Dan zijn ze nog fotogenieker dan anders.
    Sneeuw hebben we voorlopig wel genoeg gehad. Ik begin nu al uit te kijken naar de lente.
    Groetjes !

  7. geef toe Anja,dit zijn toch mooie idylische plaatjes die we niet veel te zien krijgen,maar je hebt gelijk,het is gevaarlijk om buiten te komen.ik hoop dat we nu een beetje gespaard blijven van vrieskou en sneeuw
    liefs en een dikke knuffel dolfijntje xxxx

  8. Je hebt voor en tegenstanders, maar ik ben een echte tegenstander van de winter! Ik moet wel zeggen dat je weer hele mooie winter tafereeltjes laat zien Mamapippa! Die vogeltjes in de sneeuw…prachtig!

    groetjes

  9. Ik ben het nu helemaal met je eens.Het was mooi en ik heb er ontzettend van genoten maar ik ben het nu ook spuugzat.De wegen zijn slecht en de trottoirs zijn ijsbanen ,bah ik kan nu bijna niet meer weg .Zo genoeg geklaag van mijn kant haha.Je hebt wel weer prachtige foto’s gemaakt!!

  10. Wij hadden eigenlijk maar een halve witte kerst. Akkoord, op de grond lag het wit, maar op de takken, de afgestorven bladeren of op struiken, op om het even wat… lag er geen sneeuw meer, alleen op de grond. Het gaf de indruk van dooi, en dat was het eigenlijk ook al. En dooi vind ik vreselijk. Niet voor de dooi op zich, maar voor de desolate aanblik.

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

