De laatste ronde …

Naar jaarlijkse traditie stapten dochterlief en ik gisteren, samen met collega’s en vrienden, in de bus die ons naar het Sportpaleis bracht. Dit jaar voor de voorlopig (en misschien wel definitief) laatste keer. De concertreeks werd dan ook niet voor niks ‘De laatste ronde’ genoemd …

Eerst schrok ik van het nieuws, maar hoe meer ik erover nadenk, hoe beter ik het begrijp. Het is gewoonweg onmogelijk om elk jaar weer de vorige editie te overstijgen. Eerlijk gezegd had ik al van vorig jaar een gevoel van gemis. Het spectaculaire bleef achterwege (toch voor mijn gevoel) en dit jaar kwam hetzelfde idee in mij op.
Niet dat ik me verveeld heb hè, absoluut niet. Ik heb me serieus geamuseerd, het was super, ik was blij dat ik er weer bij kon zijn. Mijn fototrekkerke heeft enkele beeldjes genomen die het posten min of meer waard zijn. De rest van de foto’s zijn volledig onzuiver, vanwege het gespring, geloop en energieke bewegingen van de persoon in kwestie.
Maar in mijn hoofd is alles opgeslagen, zuiver en helder, in het herinneringenhoekje …

Zuiver en helder is mijn hoofd op zich veel minder vandaag. Thuiskomen om twee uur ’s nachts laat tegenwoordig zijn sporen na op mijn lijflijke gewaarwordingen. Daarbij komt dan nog dat er hier sinds kort een puppy woont, die ’s nachts om een tripje naar buiten smeekt omdat zijn kleine blaas de druk niet meer aankan …

Voor diegenen die nog de laatste ronde gaan meedraaien, veel plezier !

18 gedachten over “De laatste ronde …

  1. Ik ben er nog niet geweest, al hoor ik Clouseau heel graag zingen🙂 Eigenlijk erg hé😉
    Dit jaar wou ik dan gaan op 26/12, maar dan zit ik aan de kust en lukt het ook niet !
    Mooie foto’s!

  2. Mooi in het sportpaleis van Clouseau, dat moet plezant zijn geweest. En je foto’s zijn redelijk goed, voor in zo een zaal te zitten. Ja je zal vandaag wel beetje moekes zijn.
    Groetjes
    Adriën

  3. mooie herinneringen zal je er zeker van overhouden,het zijn dan ook héél symphatieke mensen hé Koen & Chris.zelf heb ik ze al op de Lokerse feesten bezig gezien,maar om daar een hele avond recht te staan in het sporpaleis,dat zou mijn rug niet aankunnen met lumbago
    rust maar eens goed uit vandaag en droom van Clousseau

  4. Dat ziet er heel gezellig uit .Ja dat merk je wel als je er elke nacht uit moet.Ik moest er altijd uit voor Felix om hem binnen of juist buiten te laten ,dat mag nu zijn eigen baasje weer doen haha.Mikki slaapt lekker door en hoeft gelukkig niet buiten .

  5. Ik heb er van genoten, ik heb wel van heel veel mensen gehoord dat het gisteren veel beter was dan op de premiere.
    mijn foto’s staan op mijn fb😉 en ze gaan het uitzenden op oudjaar of nieuwjaar op vtm, dan kunnen we nog eens genieten

  6. Leuk dat jullie je weer hebben geamuseerd🙂
    En je foto’s vind ik wel mooi. Bij die laatste vraag ik me af waar de dame (Natalia?) haar microfoonzendertje heeft verstopt😉

    Groetjes

    Rudi

  7. Ik kan me het inderdaad ook wel voorstellen. Het is gewoon ontzettend moeilijk om elke keer weer iets compleet anders te brengen.
    Misschien een paar jaar niet om dan nog een keer te knallen?🙂

  8. Ik ben op 27-12-’10 naar het concert geeweest ,
    Geloof me het was een super concert , zoals de vorige concerten !
    ik vind het ongelooflijk spijtig dat ze stoppen met het sportpaleis .

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

