Geboortehuis Ernest Claes …

Zoals gezegd, stuurde ik mijn autootje richting Zichem. Naar het geboortehuis van Ernest Claes, de schrijver van verschillende boeken, maar het bekendste zal wel “De Witte” zijn.
Oké, we zitten op het juiste adres …

Ernest blijkt geboren te zijn op 24 oktober, net als ik. En wat meer is, manlief heeft als achternaam Claes. Voor de rest zijn er niet veel gelijkenissen te vinden.
Zijn geboortehuis is een klein museum, waar ik maar al te graag binnen was gegaan. Ik piepte al ‘ns eerder binnen, maar had toen niet de tijd om uitgebreid rond te snuffelen. Nu bleef de deur voor mij gesloten, ondanks de openingsuren die me vertelden dat de deur open moest zijn.
Spijtig, maar uitstel is geen afstel …

Buiten mezelf was er geen kat, enkel een haan en zijn gezelschap …

Ik heb nog enkele foto’s van de achterkant van het huis, die zijn voor het volgende postje …

19 gedachten over “Geboortehuis Ernest Claes …

  1. nee er komen niet zoveel bezoekers geloof ik,
    ik ben er nu een aantal keren geweest en heb daar ook nog nooit iemand zien lopen,
    maar wel een mooie omgeving hé,

    het wordt tijd dat ik weer eens ga:-)
    gezellig:-)

  2. Hele mooie foto’s Mamapippa!
    Ik ben er al binnen geweest en je wordt er als het ware ondergedompeld in de nostalgie. Heel jammer dat de deur gesloten was!
    Ik wens je een fijne woensdag!
    Lieve groetjes vna Elle

  3. Schone nederige foto’s anja….Het ziet er een knus huisje uit….Het zal je nog wel lukken om eens terug te gaan en dan binnen te kunnen…..Een heel fijne midweek toegewenst van anny ……..Milo is al een stukske verandert hé!!!!

  4. Hoi Anja,

    Wij zijn er ook al ooit geweest, maar konden toen ook nie binnen😦

    Nog een fijne woensdag!

    P.S. t is hier weer vollebak aan t sneeuwen, pffffffff …

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

