Stop de sneeuw …

Ik weet het, sneeuw heeft zijn charmes. Sneeuw heeft iets romantisch. Sneeuw is sneeuwpret. Sneeuw is …

Maar ik heb er nu al genoeg van. Het mag stoppen voor mij. Laat de sneeuw zijn koffers maar pakken voor de rest van de winterperiode …

Ten eerste omdat ik een enorme schrik heb gepakt, vorige winter door een stevige glijpartij met m’n autootje, dat gelukkig wel goed is afgelopen voor mij, maar waardoor er twee andere wagens op elkaar zijn geschoven. Ik tril gewoon achter het stuur, en niet alleen van de koude.
Ten tweede vind ik het erg voor Milo, hij stond vanmorgen tot aan z’n buik in de sneeuw en als hij moest plassen verdween zijn plasgeriefje helemaal in het witte ijskoude tapijt. Het is niet gemakkelijk om op deze manier hem de buiten-pipi en de buiten-kaka aan te leren. Hij wil het liefst zo snel mogelijk weer naar de warmte binnenshuis …

Vorig jaar met de sneeuw heb ik een flinke wandeling gedaan om fotootjes te maken, wel, deze keer heb ik daar zelfs geen zin in. Straf hè … ik die geen zin heb in een fotowandeling.
Ik heb me beperkt tot net buiten de achterdeur om toch maar enkele wittevlokkenfoto’s te nemen …

29 gedachten over “Stop de sneeuw …

  1. ach mamapippa, ik begrijp het wel hoor
    het gevaar op de weg en dan Milo
    dat is zeker geen sneeuwpret
    maar buiten deze ongemakkelijkheden, kan ik er och echt wel van genieten van dat witte tapijt
    ik heb m’n fototoestel al buiten gelaten🙂
    een superwarme knuffel, ook voor Milo

  2. Het is ook wat als Milo bijna ten ondergaat in de sneeuw… wil hij niet spelen als je wat sneeuwballen maakt??? Je hoeft gelukkig niet ver om wat sneeuwkiekjes te maken.

  3. hihi
    daarvoor hebben ze nou sneeuwschuivers uitgevonden mamma

    milo kan het wel leren zo🙂

    wel niet vergeten dat je gele sneeuw…..
    nóóói moet eten🙂

    en geen sneeuw, maar mamma,
    we zijn pas begonnen:-)

    xxx

  4. Ik kan het wel met je eens zijn. Na twee dagen winter vind ik het ook mooi genoeg. Dan weet ik het wel weer. Lente en zomer, dat zijn mijn seizoenen. En dan het liefst lekker warm. Ik hoop dat het een korte winter wordt en dat hij meevalt. Maar ik vrees het ergste. Wat rijden betreft. Gewoon rustig aan doen. Wel in de auto stappen. Het went wel weer.

  5. Tja ik vind het moeilijk .deels vind ik de sneeuw prachtig maar ook zo onhandig .Ik kom dan niet verder dan de supermarkt hier dichtbij en voel me een beetje opgesloten want ik kan niet mijn fiets pakken en lekker er op uit gaan .Ik kan me voorstellen dat je schrik hebt na je ervaring.En die arme Milo ,voor die kleine opdonder valt het ook niet mee al die kou .Wat is het een heerlijk ventje ,geniet maar volop van hem!!
    Liefs Elisabeth

  6. Tja, sneeuw is mooi, maar…
    die vervelende ‘bijwerkingen’ vind ik een stuk minder:
    – geen trein voor zoon, dus naar school voeren over sneeuwpiste
    – al voor derde maal voetpad en garageoprit (25m!) sneeuwvrij maken
    (het sneeuwt hier al van vorige zaterdag)
    – onze katjes hebben het koud en komen in en uit met sneeuwpoten:
    nog extra poetswerk
    enz, enz.
    Ik heb er nu ook wel even genoeg van. Groetjes🙂

  7. Ja tis leuk sneeuw, maar het mag niet blijven duren, en voor de hond is het ook niet steeds leuk, vooral niet voor de pootjes met al dat zout enzo
    Je hebt anders wel prachtfoto’s gemaakt van de sneeuw
    xxx

  8. Niks stop de sneeuw! Hoe meer hoe beter.
    Tsja een glijdpartij met de auto is natuurlijk niet fijn. Als je maar weet hoe je moet sturen dan komt het over het algemeen wel goed. Ik gleed vandaag ook nog een paar keer weg. Vind het eigenlijk wel grappig.. Zolang ik weet dat ik de controle weer terug kan krijgen.🙂
    Let it snow!

  9. Zie je wel je hoefde niet eens ver te lopen om mooie winterbeelden te maken.
    Ik vind de winter gezellig en de sneeuw mooi ,Maar als je er per sé door moet is dat allemaal veel minder.

  10. Op de baan moeten met zo’n weer is geen pretje, mijn handen zijn dan ook vast aan ’t stuur geklemd.
    Maar de sneeuw op al die takjes…. dat is toch wel mooi….
    Misschien zien we voor de rest van de winter geen sneeuw meer…wie weet…
    Fijne dag,
    grtjs

  11. Hallo anja, je foto’s mogen gezien worden,….En dat je met een bang hartje in de auto kruipt kan ik goe geloven….Ik daarentegen, doe nie liever of in de sneeuw rijden…..Maar wees getroost anja, vanaf morgen zou het gaan regenen!!!!!! En dan kan die lieve milo z’n plasje en kakje terug buiten op z’n gemakske doen….Ik wens je een fijne vrijdag verder…Lieve grtjs. van anny XXX

  12. Hoi Anja,

    Ik vind die sneeuw ook maar niks. Onze Laika daarentegen vind t geweldig om in de sneeuw te rollen🙂

    Geniet nog van t weekend, ondanks de sneeuw!

  13. Goeie morgen anja, heb je al buiten gekeken???? De sneeuw is verdwenen, maar nu is het aan het regenen, Maar t’zal nog wel droog worden vandaag….hoop ik toch..

    Fijne zondag en lieve grtjs. van anny

  14. Ik heb een beetje hetzelfde gevoel : Nu al heb ik een beetje van die sneeuw genoeg. Zolang het geen 3 maanden gaat duren. Vervelend dat ik vandaag niet kan gaan lopen…

  15. Sneeuw op zich vind ik mooi, maar dat vriezen en die grijze lucht, daaar heb ik n hekel aan. Durf bij vriesweer amper de baan op. En met de ijzige kou, verkleumde vingers, was een foto-wandeling ook niet echt een optie. Verder dan het bos om de hoek ben ik ook niet geraakt…. Nee, geef mij maar sneeuw in combinatie van n blauwe lucht en een winterzonnetje ! Dan zullen er wel meer foto’s genomen worden !

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

