Flitser geflitst …

Gisterennamiddag zat ik met onze puppy Milo in de zetel, me zeer erg concentrerend op het feit dat hij enkel op zijn kauwstokje mocht knabbelen en niet op mijn vinger. Want dit laatste is een nogal pijnlijk aangelegenheid.
Plots zag ik een flits weerkaatsen op de muur. Ik dacht dat het een wandelaar was die foto’s aan het nemen was van de sneeuw, want jaja, er zijn mensen die bijna vergroeid zijn met hun fototoestel …

Maar het bleef niet bij die ene flits, het werden er heel veel op korte tijd. Dus ik was al een rampscenario aan het bedenken van een fototrek-sneeuw-wandelaar die gevallen was en vastgevroren aan zijn knoppeke van zijn fototoestel waardoor de flits constant afging. Die flitser moest dan toch geholpen worden, dus ik wou mijn goed hart ‘ns laten zien en hem of haar tegemoet snellen om de bevroren flitsvinger te ontdooien met het eerste warme ding dat ik te pakken kreeg …

Voor alle zekerheid eerst toch ‘ns even door de venster gekeken, waar het slachtoffer zich bevond …

Niks, geen bevroren gewonde, geen gevallen fototrekker, maar de politieflitswagen, dat is wat ik zag. De gekende wagen uit de streek, waarvoor iedere te hard rijdende vierwielbestuurder voor op de rem gaat staan. Want die flitser is genadeloos, ik kan ervan meespreken. Die heeft mij ook al een keer te pakken gehad.
Awel, tijd voor revanche, nu heb ik hem geflitst …

’t Is wel eens verrassend om mee te maken van dichtbij hoe vaak die flitser afgaat. Het stuk straat waar wij wonen heeft een snelheidslimiet van 50 km per uur, maar de auto’s razen hier soms voorbij alsof het om een wedstrijd gaat.
Ook interessant is het feit dat vele mensen op de rem gaan staan bij het naderen van de auto. Zelfs de mensen vanuit de tegenovergestelde richting, waarvoor de flitser al is afgegaan, die trappen op hun rem, helaas voor hen een beetje te laat.
Wie zijn gat verbrandt, moet een boete betalen …

20 gedachten over “Flitser geflitst …

  1. Jij hebt ze goed gevangen.
    Maar goed dat ze eens op de bon komen.
    Mogen ze hier ook eens komen doen.
    30 km/uur mogen ze hier rijden, raad eens?
    Overlaatst ene geflitst aan 76 per uur.

  2. Jij zult het in dit geval niet erg hebben gevonden dat er geflitst werd…
    *gniffel* Wat moet jij raar opgekeken hebben.
    Als ze jou maar niet betrappen als je te hard door de straat holt met Milo.

  3. De flitser geflitst dat heb jij goed gedaan. Overlaatst reed ik 62 km op een plaatst van 50 km. En ik heb mogen 50 € betallen, dat was slechter.
    Ik wens je nog een goede avond toe, en veel plezier met Milo.
    Groetjes
    Adriën

  4. Hehehe, die heb je goed geflitst en geef hem een boete voor je op hol geslagen fantasie sé!

    Op sommige plaatsen is een snelheidsbeperking meer dan nodig en toch zijn er een hele boel chauffeurs die er hun gat aan vegen!

    groetjes

  5. Ja kan er ook van meepreken!
    Zowel van er ene voor mijn deur te zien staan,
    als ervan geflits zijn!
    Als het donker was waren we de flitsen aan het tellen
    en we kwamen aan een mooi rekensommetje!
    Gr.
    P-TER

  6. Ik kom hem liever niet tegen, maar anderzijds mag hij hier in onze straat ook wel eens komen flitsen, zal echt vuurwerk geven, is hier zone 30, maar sommigen denken dat ze op’t circuit van Zolder zitten !
    Leuk logje, de flits op de flitser !

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

