Genieten van de herfst …

Ik heb twee problemen waar ik mee worstel, ’t is een soort sumo-worstelen als ik mijn gewicht bekijk, maar da’s voorlopig het minste van mijn zorgen.

Probleem 1: Ik zit in een dip, m’n koppeke zit vol chaos op momenten.
Probleem 2: Mijn foto’s waren compleet opgebruikt, leeg tot op de bodem.

Aangezien problemen er zijn om aangepakt te worden, heb ik vandaag twee vliegen in één klap geslagen. Ik ben ‘ns een flinke wandeling gaan maken aan ‘De Plas van Rotselaar’, voor de inwoners en mezelf als oud-deelgemeente-inwoner beter bekend als ‘Het Meer’. Het was lang geleden dat ik er nog gewandeld had, en ik heb er echt van genoten. Het hoofdje laten verluchten, terwijl ik m’n hart kon ophalen samen met m’n fototrekkerke …

De wandelroute die ik koos was een korte, slechts 3 km lang, maar ik heb er een uur over gedaan. Da’s ook niet moeilijk, als je weet dat ik na 3 stappen al meteen iets zie waarvan ik denk dat het de moeite van een klikske waard is.
Deze boom kon ik dan ook echt niet weerstaan …

Het wandelpad was een luxe verwenpartij, zelfs voor zo iemand als ik, die niet meteen staat te springen om beweging te nemen.

En dan dat mooie uitzicht op het meer, ik zou er uren hebben kunnen blijven staan. De herfstkleuren aan de overkant maakten alles nog meer dan schitterend …

Het recreatiedomein ‘ter Heide’ of ‘de Plas van Rotselaar’, 25 ha groot, is een gebied voor natuurobservatie, hengelen en surfen. Er is een strandzone ingericht, waar men kan zwemmen en zonnen. Rond het domein ligt het Abenopad van 3 km, dat speciaal geschikt gemaakt is voor rolstoelgebruikers.

Bron: Erfgoedbibliotheek van de Belgische gemeenten.

20 gedachten over “Genieten van de herfst …

  1. Wandelen is voor mij ook het middel om m’n hoofd leeg (of leger) te krijgen en de zinnen te verzetten. En als je dan thuis komt mooie foto’s zoals deze kun je zeggen: dat heb ik toch weer mooi gedaan. Heilzaam.

  2. goh Mamapippa wat mooi daar.
    Jammer dat we niet dichter wonen, zouden we samen op wandel kunnen met ons fototrekkerke.
    En ik kan goed zwijgen😉
    kwestie van de rust te bewaren op wandel in de mooie natuur

  3. Goed dat je buiten komt als je een dipje hebt. Zie ne keer die kleuren…prachtig hè! Dat heeft de herfst dan weer wel, zo’n schoon kleurenpalet en allicht en je ziet gewoon de stilte.

    groetjes en een knuffel om dat dipje te verjagen zie🙂

  4. Ben daar vorige week geweest. Heb er trouwens een foto van gepost identiek als jouw overkant van het wat er maar met weerspiegeling.
    Mooie beelden heb je er geschoten. Het was voor mij de eerste keer dat ik er kwam.
    Je fotopotje is terug een beetje gevuld? Prachtig, moeten we niet ongerust zijn om niet meer te kunnen genieten van je beelden. Dat was ik nu ook niet echt, ik weet dat jij je hoofd opheft en aan de slag gaat.
    Een dipje, ja het is een beetje het weer ervoor. Laat je niet indippen.

  5. Ik hoop dat het je naar meer smaakt dan geniet ik in ieder geval mee van je mooiie foto’s. Lekker buiten bezig zijn met iets wat je leuk vind dat doet ieder mens goed dus jou vast ook.
    fijne avond nog

  6. Je foto’s mochten dan wel opgebruikt zijn, de nieuwe ‘lading’ is weer prachtig!

    Ik hoop dat je je dip vlug te boven bent Mamma!
    Veel moed!
    Lieve groetjes van Elle

  7. Kan deugd doen he zo’n wandeling; en de plas van Rotselaar roept heel wat herinneringen bij me op, ben er met m’n kids vroeger nog gaan zwemmen;;;; Zo aan’t water komen de herfstkleuren nog mooier tot z’n recht.
    Groetje,
    AmaZony

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

