Een slag van de molen …

Ons dorp is in het bezit van een molen. De heimolen, is zijn naam. Ik plaatste er enkele weken geleden al een paar foto’s van, maar het is zo’n mooie plaats om rond te dwalen, dat ik er nadien nog wel geweest ben. Op zoek naar die ene paddenstoel, die ik maar niet kon vinden, de vliegenzwam …

Nu kunt ge’t geloven of niet, maar gisteren ging dochterlief met mijn ouders zwemmen in Erperheide, en wat denk je dat ze daar zagen staan aan de rand van een wandelpad … juist ja, DE paddenstoel. Dus ik blijf bij mijn standpunt, voor mij kruipt die rood-met-witte gewoon in de grond, enkel voor anderen toont hij zijn schoonheid …

Maar ik wijk af van m’n onderwerp. Het ging over de Heimolen, hij is omringd door een mooi landschap. Dus ik neem je de komende dagen even mee op sleeptouw in het prachtige natuurgebied …

En dank zij de boekenreeks die ik voor mijn 40ste verjaardag kreeg, kan ik nu ook wat meer ‘serieuze’ uitleg geven …

De gerestaureerde houten windmolen ‘Heimolen’, op de Molenheide te Langdorp, is sinds 1944 beschermd. Hij dateert van 1662.
In 1995 werd het gebied tot natuurreservaat omgevormd.

Bron: Erfgoedbibliotheek van de Belgische gemeenten

15 gedachten over “Een slag van de molen …

  1. hij staat daar prachtig te zwaaien naar je, hier mamma hier onder mijn wieken staat er een kom hier mamma:-)

    de erperheide…..
    daar ben ik niet zo lang geleden nog eens geweest…
    wilde er zondag naar toe maar werd getrokken naar iets anders:-)

    xxx

  2. Wat fijn om te ontdekken dat je wel héél dichtbij woont 🙂 Ik woon in Ramsel.
    Heel mooi om deze omgeving hier te zien, ben al benieuwd naar het vervolg. Een hele mooi molen is dat, ik heb er ook een logje aan besteed in augustus.
    En die paddestoel, ben je teruggegaan om er foto’s van te nemen, die kan zich toch niet blijven verschuilen voor jou 🙂
    grtjs

  3. Weer eens het bewijs dat ik mijn eigen land niet ken. Ik wist niet van het bestaan van deze molen af, laaat staan van het natuurgebied. Daar ga ik zeker iets aan doen! (lees: die omgeving gaan verkennen)

  4. Heel schone foto’s anja, die molen, in een mooi natuurgebied.Kan het geloven dat je daar gezllig kan rondlopen…..fijne dinsdag verder gewenst…..lieve grtjs. van anny xxx

  5. Ik laat me door jouw hier naar toe graag op sleeptouw nemen. Prachtig zoals die molen daar staat te pronken en een hele mooie lucht zeker op de eerste foto. Je gaat nu ook zwemmen om dé paddenstoel te ‘fliepsen’ ;-).

  6. Mooi je foto’s .Die molen staat ook wel in een heel mooie omgeving.Ben je niet gaan kijken waar je dochter de paddestoel gezien heeft .ik snap er maar niets van hoor dat jullie ze niet kunnen vinden de Rood/Witte

  7. Moet je nu met je 40ste serieus worden? Wat jammer.
    Hé was niet op de hoogte van een molen in Langdorp. Ik kijk volop uit naar het vervolg van die zeker weer schitterende reeks.

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

