Verdriet …

(Eric Clapton – Tears in heaven)

Ik heb het moeilijk, ik val van lachen in huilen, van goed in kwaad, in mijn hoofd tolt alles rond wat er de laatste dagen, weken en maanden aan mijn lijf en ziel heeft getrokken. Zelfs wondes van jaren terug worden gewoon weer opengereten door dat stomme emotiemonster in mij …

Ondertussen voelen mijn ogen aan alsof ze enkele malen door ruw zand zijn gerold. Mijn tranen komen hoogstwaarschijnlijk uit een onuitputbare bron, het kan niet anders. Maar ik hoop dat elke traan me weer dichter bij de zonneschijn brengt. Want ooit zal die terug gaan schijnen. Ik laat het mezelf niet toe om nog dieper te zakken, al kost het me enorm veel moeite …

Ik heb vandaag al geprobeerd om wat van mij af te schrijven, je vind het verhaal in mijn Schrijfkist. Want door te schrijven maak ik een blad niet zwaarder, maar mijn hart wel lichter …

Bedankt allemaal voor de vele woorden van medeleven …

17 gedachten over “Verdriet …

  1. ach m’n lieve anja,

    weet je, er is geen weegschaal van verdriet, de een gaat er héél eenvoudig mee om, en jij met je enorme liefde voor je dier,
    hebt het er ongelofelijk zwaar mee, en ik weet wat je voelt,
    maar laat je hondje maar gaan, naar het licht is, waar het vrij is van pijn,

    en heus….
    je gaat weer lachen om alle mooie dingen die ze je gaf
    ik weet het van gijs,

    maar ohhhh wat kan het pijn doen,

    dikke knuffel
    xxx

  2. Heel veel sterkte! Het vraagt heel wat tijd. Wij hebben ons Bieke (een jack russell) in januari laten inslapen (zij was ziek). 17 jaar heeft ze ons leven gedeeld.
    Ik voel echt wat je doormaakt.
    Het is heel goed om er over te praten en te schrijven, zo raak je inderdaad veel emoties kwijt.
    Liefs,
    Vanessa

  3. dag anja, ik leef met je mee….doe zoals je nu bezig bent, probeer beetje bij beetje van je af te schrijven, je hebt het al meegemaakt…….Sterkte….Lieve grtjs. van anny xxx

  4. Verdriet kan zo oeverloos over je heen stromen ,laat het maar toe dat is het enige wat je kan doen want het moet er uit !!.Langzaam zal de pijn minder worden ,ook ik ken dit gevoel heel goed .Schijven is zo goed ,het helpt om alles wat te verwerken .Heel veel liefs en sterkte Elisabeth

  5. Oh wat kan ik je toch zo goed begrijpen op dit moment.
    Heel gek, maar mijn kop zit ook helemaal vol. Dingen die er niet toe doen maar waardoor ienens de tranen in je ogen staan… :-S

    Sterkte!

  6. mamapipa…
    afscheid nemen is moeilijk.
    Ik ben even gaan lezen in je schrijfkist.
    Inderdaad, door te schrijven orden je de gedachten een beetje
    en help je dit verlies een plaatsje te geven.
    Ik wens je veel sterkte.
    Lieve groet.

  7. Dit is ook weer één van de moeilijkste beslissingen in het leven he Mamapippa en dat is er eentje die ontzettend veel pijn doet! 😥

    Groetjes en een dikke knuffel van me

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

