De hoofdkussens van het bos …

Ik ben de laatste tijd al enkele keren naar het bos getrokken om de voor-mij-niet-vindbare rode paddenstoel met witte stippen te zoeken. En elke keer als ik alleen in dat grote bos sta, krijg ik een vreemd gevoel. Het is er nooit stil. Je hoort er altijd wel iets. Nu kan ik me redelijk rustig voelen bij het aanhoren van het ruisen der bladeren, of het geluid van de verdorde exemplaren die onder mijn voeten knisperen.
Maar als ik me neerhurk om één of ander bosding op de foto te krijgen en net op dat moment kraakt er een tak achter mij, dan zou ik uit m’n vel springen van schrik. Ja, ik geef toe, ik ben een broekschijter. Gelukkig blijft het tot nu toe bij de figuurlijke versie van het verschijnsel …

Bij deze geef ik de zoektocht naar die onvindbare stoel volledig op. Het is hopeloos in onze buurt. De paddenstoelen die ik op foto kreeg waren voor mij ook al de moeite waard. Daarenboven heb ik weer m’n hart kunnen ophalen met de hoofdkussens van het bos …

Niet alleen het gras, maar ook het mos is altijd groener aan de overkant, zeker als je het eventjes bewerkt met een effectje …

20 gedachten over “De hoofdkussens van het bos …

  1. jep, bij mij zijn die rode met witte stippen ook onvindbaar, dus zullen ze ergens tussen jouw en mijn woonplaats te vinden zijn 🙂
    eigenlijk heb ik geen schrik in het bos, ik sta daar te weinig bij stil omdat ik daar geniet
    misschien moet ik toch wat aandachtiger zijn voor eventueel gevaar

  2. Ik heb meestal geen tijd om te denken aan nare dingen in het bos en is altijd zoveel te zien…. Dit mos staat er lekker groen op. Mooi gezicht is het als de zon er door de bomen opschijnt. Wel een leuke vergelijking met hoofdkussens.

  3. In een echt bos rondlopen in je eentje is ook niet het liefste wat ik doe. Ik heb wel graag iemand bij me maar die moet dan ook stil zijn!
    Je kussentjes zijn schatjes !

  4. Voor die rood met witten heb je inderdaad een speciale grond nodig volgens mij en een bepaald soort bomen, anders willen ze niet groeien.
    Toch maar eens ergens anders dan op excursie gaan?

  5. Ook het mos is prachtig om te zien, alleen in het bos, ja ik durf het niet erg he.
    Wat jammer dat je geen rode paddenstoelen vind hier staan ze met bosjes heb nog nooit zoveel gezien als dit jaar.

  6. Dat effectje zorgt voor een magische sfeer, mamapippa!
    Het lijkt of er elk ogenblik een fee of een kabouter
    van achter de boom vandaan kan springen.
    Toch niks om bang voor te zijn?
    Groetjes 🙂

  7. Inderdaad het mos is groener aan de overkant, mooi gezien ! En alleen het bos in… tja ben niet zozeer bang van de geluiden ed , maar moet meer attentie doen bij ’t inslaan van al die kleine paadjes, ofwel kruimeltjes strooien zodat ik niet (alweer) het hoofdpad niet meer terug vind en hopeloos verloren loop in dat grooooote bos lol.
    Groetje,
    AmaZony

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

