Anonieme beller …

De telefoon … toch een fijne uitvinding.
Je kan ermee vanuit je luie zetel naar iemand anders in een andere luie zetel bellen en lekker lui een babbeltje slagen, je kan iemand steun geven, een luisterend oor bieden, je kan zoveel door de telefoon, zelfs ruzie maken. Met draad, zonder draad, in alle kleuren van de regenboog, in alle houdingen die je maar wenst …

Maar er één ding wat ik echt begin te haten aan de telefoon, dat zijn van die anonieme oproepen. Ik liet me steeds vangen door dat anonieme rinkelende geluid. Maar vanaf nu gaan die anoniemers bot vangen bij mij. Van zodra ik geen telefoonnummer meer zie staan op de display van mijn ringding, laat ik gewoon bellen, de aanhouder gaat echt niet meer winnen …

Het zijn altijd weer mensen aan de andere kant van de lijn, die hun centen moeten verdienen met anderen lastig te vallen en anderen van hun tijd te beroven. Oké, die mensen hebben ook recht op hun job, maar ik speel niet meer mee. Drie dagen na mekaar is voor mij teveel van het kwade …

  • Eerst werden er allerlei diepvriesprodukten naar mijn oor geslingerd. Beleefd antwoorden dat je jezelf liever naar de winkel begeeft om daar een keuze te maken, werd blijkbaar door die telefoonmeneer begrepen als een zonde. En aangezien ik ook niet meer ga biechten, ga ik dus met die zonde blijven rondlopen. Ik mag toch zeker zelf nog wel uitmaken waar ik in de diepvriezers duik.
  • De dag nadien kreeg ik ‘un monsieur’ aan de haak die me vroeg ‘Parlez-vous français, Madame ?’. Waarop ik hem meteen de wedervraag toewierp: ‘Spreekt U Nederlands, Meneer’, met de nadruk op U. Hij kon nog net een zeer verbaasde ‘Euh, non …’ laten horen vooraleer ik de rode knop indrukte en de lijn afsloot. Excuseer, maar ik spreek toch wel de door mij gekozen taal zeker. Ik ken er trouwens niet veel andere.
  • De derde dag was het een hele aangename vrouwelijke stem, die me een nieuw merk van lingerie voorstelde. Maar hoe aangenaam haar stem ook was, ze begreep echt niet dat ik totaal ongeïnteresseerd was in de slipjes en behaatjes, hoevaak ik het ook herhaalde. Ik moet toch niet gaan zeggen aan de telefoon dat mijn billen van die omvang zijn dat wat voor sexy slip ik ook aantrek, het eruitziet alsof ik carnaval ga vieren. Ik zorg er liever voor dat mijn ronde vormen netjes binnen de perken van mijn onderbroek blijven. Daar heeft toch geen enkele televerkoopster zaken mee.

Hallo, niet meer met mij, sorry anonieme bellers, verdien gerust jullie loon met te doen wat jullie moeten doen. Ik trap er niet meer in …

27 gedachten over “Anonieme beller …

  1. Hier in Nederland hebben we een officieel Bel me niet register, waar we aan kunnen melden.
    Het houdt niet alles tegen , maar wel heel veel, van al deze ongewenste telefoontjes.
    Fijne dag vandaag, met alleen maar bekenden die je willen bellen.

  2. Hihi ik ken je probleem volledig 😉
    Ik neem praktisch nooit op als het anonieme bellers zijn.
    Tegenwoordig krijg ik er meer en meer.
    Zoals gisteren; 21u50 begon er ineens een anonieme beller te bellen.
    Ik denk dan altijd; als het écht interessant of dringend is, zullen ze wel iets inspreken op de voicemail.
    En weet je wat? Ze spreken nooit iets in !

    Fijne donderdag! xxx

  3. hahaha ja zo herkenbaar hé
    maar ik kan dat niet doen want als ventje belt van zijn werk gaat dit via een telefooncentrale en dan staat er anoniem op 😦
    een heel leuk logje !!!!

  4. Gelijk heb je anja, dat doe ik hier al sinds mnden, als er geen nr zichtbaar is, neem ik nie meer op.Ze moeten hun maar kenbaar maken langs de andere kant….En het ergste is dan nog s’avonds, zo ron 20-21U, dan ben ik ook pisnijdig hoor…..Ik wens je een fijne donderdag…..Lieve grtjs. van anny xx

  5. whaahahhaha
    mamma, je bent duidelijk niet in carnavalastemming, wel ehh ze bellen altijd met anoniem nummer, dus die neem ik niet op,

    en ehh bestaat er in belgie geen nummer waar je heen kunt bellen zodat ze je van de lijst met te bellen mensen halen….

    sterkte mamma,

    zal ik je effe bellen 🙂

    xxx

  6. Je hebt gelijk, dat is erg irritant. Hebben jullie in België geen bel-me-niet register, of iets wat daarop lijkt? Als je daar staat ingeschreven kun je aangeven wie je wel of niet mogen bellen met enquetes en dergelijke. Bedrijven moeten zich aan dat register houden. Dat werkt heel goed.
    Fijne dag.

  7. Iemand uit mijn vriendenkring heeft een geheim nummer, dus dat komt ook als anoniem op mijn scherm. Superverveldend ! Anders deed ik net als jou: niet oppakken.

  8. haha blij dat ik niet alleen was met zo’n probleem.
    Ja ze zijn volop aan het telefoonverkopen.
    Voorlopig vangen ze bot bij mij, telefoon kapot en ik laat het nog even zo, wie mij moet vinden weet wel hoe.
    Knappe foto van de poes met de telefoon, vertederend.

  9. De plaag zit erin de laatste maanden, moeten hun target nog bereiken zeker of is het omdat Sitel zoveel mensen op straat wil zetten en iedereen nu probeert om er nog uit te halen wat er uit te halen is. (Als ze bellen van Sitel wel te verstaan).
    Ik vind dat ook geen plezante telefoontjes en je kan echt afgesnauwd worden.

  10. haha Anja, dat heb je goed omschreven.
    Hier bij ons komt er dan staan ‘nummer onderdrukt’ en dan wordt er hier ook nie meer opgenomen 😉
    Groetjes,

  11. Héél herkenbaar ! Disney, Neckermann en vorige week nog Proximus die ik direkt kordaat wandelen stuurde dat ik Proximus GEWEEST was en dat ook wenste te blijven ! “Unknown” staat er dan op mijn gsm display ! En dan weet je idd. al hoe laat het is.

  12. Op je gsm kan je inderdaad zien wie dat er belt en dan kan je dat negeren maar op de vaste lijn gaat dat toch niet… of wel bij de nieuwere toestellen?

    Anonieme bellers zijn inderdaad vervelend en moeilijk af te schepen 😦

  13. Wat een ergenis is dit… niet opnemen of gelijk roepen dat je geen interesse hebt en neerleggen is de enige remedie als je je niet kunt aanmelden bij een bel-me-niet-register.
    Succes bij het bestrijden van dit soort ongein!!!!

  14. Ik zeg altijd poeslief,
    Heel lief dat je opbelt, maar ik heb absoluut geen interresse en wil uw kostbare tijd niet in beslag nemen, nog een prettige dag verder!
    Ze krijgen er geen speld meer tussen en dan haak ik in! hihi

  15. Ja dat is soms niet meer te doen he, en toeval of niet maar bij mij is het steeds op het tijdstip dat ik aan’ t koken ben dat ze bellen, ofwel om iets ‘in promotie’ te verkopen ofwel voor de één of andere enquete. Ik zeg gewoon nogal vlug : geen interesse en haak in.
    Leuk logje !
    Groetje,
    AmaZony

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

