Hallo, ik ben Didi …

Hallo allemaal !

Ik ben Didi, het broertje van Mini, de poes die bij Mama-, Papa- en Minipippa woont. Vandaag mag ik voor één keertje het postje van Mamapippa schrijven. En geloof me, dat is nie gemakkelijk met zo’n poezenpootjes, maar ik maak er het beste van …

Om te beginnen, dit ben ik. Ben ik geen knappe kerel …

Een tijdje geleden ging mijn vrouwtje op vakantie. Vrouwtje had al, voor ze mij in huis haalde, aan Mamapippa gevraagd of ze mij wou komen eten geven als ze zelf even niet kon. Gelukkig voor mij heeft Mamapippa toen beloofd daar te zullen voor zorgen.
Een dag nadat vrouwtje met de grote ijzeren vogel was vertrokken, hoorde ik de sleutel in het slot en kwamen Mama- en Minipippa binnen.
Die dunste van de twee, da’s Minipippa, die is gewoon zot van poezen. Ge kunt het nie geloven, volgens mij is ze zelf ooit ook al een poes geweest. Het kan niet anders. Maar ik ben ook zot van haar, want ze knuffelt me steeds zolang ik wil, als ze langskomt …

Na een prettige knuffelpartij zette ze me op de grond, en ging richting mijn toilet. Want ik ben een welopgevoede kater en ik doe al mijne wiewie en poepoe mooi op de kattenkorrels. Minipippa nam een schepje en begon tussen de korrels in mijn toilet te zoeken. Raar zenne, al die goed ondergestopte poepoe haalde ze er gewoon weer uit. Ik had er zo mijn werk van gemaakt om het te verstoppen …

En de poepoe kwam terecht in een zakje, ik ben er van dichtbij gaan naar kijken om er zeker van te zijn.
En toen viel mijne poezencent, joepie, ze was mijn toilet proper aan ’t maken. Alle poepoe weg, alles in het zakje, dag poepoe …

En toen heb ik nog ‘ns verder nagedacht, want ik ben een echte denker. ’t Zit in de familie zus Minipoes denkt ook heel veel na. Als het zakje dichtgeknoopt werd, wou dat ook zeggen dat al mijn hoopjes uit de bak waren verdwenen. Dus er was weer plaats voor nieuwe, verse poepoe. Jaja, zoiets laat ik niet koud worden zenne. Ik dus, hopla, weer in mijn toilet om een nieuwe poepoe te draaien.
Alleen was Minipippa daar, na al haar gegraaf, niet zo blij mee. Ik kreeg opeens de schep onder mijn achterste zodat de poepoe er mooi in zou vallen. Da’s flauw van Minipippa hè, en een beetje lui …

Maar goed, ik had natuurlijk toch nog steeds een frisse bak. En da’s wat telt hè. Achteraf bekeken is deze foefeltruk nog niet zo slecht bedacht, want zo blijft mijne bak poepoevrij. Ik moet toch eens aan vrouwtje vragen of ze niet altijd met de schep onder mijn bewonderenswaardige billen komt hangen als de poepoe in aantocht is.

Toen opeens kreeg ik in de mot dat Mamapippa dat flitstoestel bijhad en dat heel mijn gedoe op foto was vastgelegd. Ik werd er wel een beetje verlegen van, moet ik zeggen …

Maar ’t is de natuur uiteindelijk en toen Mamapippa me vroeg of ze deze foto’s op haar blogje mocht gebruiken, heb ik dan toch maar mijn toestemming gegeven. Op voorwaarde dat ik, Didi, er de lettertjes mocht bijzetten.
En voilà, dit is het geworden.

Oh ja, vergeet vandaag niet al jullie diertjes extra te verzorgen en te vertroetelen en de poepoe op te vangen, want het is dierendag !

Groetjes van Didi en een dikke poot,
Miauw !

28 gedachten over “Hallo, ik ben Didi …

  1. Wat is het toch fijn om een kat te zijn 😉
    Hihihi!
    Ik zal onze kleine rosse kater vandaag ook eens extra in de watten leggen! (al mag hij nu écht niet verwachten dat ik zijn poepoe ook zal opvangen 😉 hihi)

    Fijne maandag xxx

  2. Fijn dat mini en mamapipa jou zo goed verzorgen.
    Maar zit ik nu net lekker mijn ontbijtje te eten kom jij aan met het mooie verhaal van de kattebak….lekker..
    Maar gelukkig je spettert niet dat scheelt.
    Mooie dierendag vandaag.

  3. een heel origineel logje om zo de dieren in de kijker te zetten prachtig
    hih
    en wat ga je morgen doen ????
    ( morgen dag van de leerkracht maar ik ga niet op het toilet zitten voor jou hoor! hahahaha)

  4. Wat is het leven van een kat toch leuk 😉
    Nu het werelddierendag is, zal ik onze rosse kater Charlie ook eens in de watten moeten leggen.
    Al moet hij nu wel niet verwachten dat ik ook zijn poepoe ga opvangen 😉

    fijne maandag!

  5. Vandaag… werelddierendag … gewoon fantastisch en prachtig hoe je Didi zijn verhaal laten doen hebt !!! Heb er geen woorden voor !

    Dikke knuffel
    xxx

  6. ‘k was hier al eens gepasseerd maar mijn PC begon querty te typen ipv azerty en dat valt niet zo goed mee. Gelukkig nu wel Nederlands.
    Wat een leuk verhaal en een mooie poes!
    En ja ik heb mijn diertje een gelukkige feestdag gewenst deze morgen en toen ik thuis kwam was één zetel helemaal in de war. Alle kussens overhoop, weet niet wat ze uitgespookt hebben maar gefeest hebben ze wel.

  7. Dag anja, ben hier vlug komen kijken, want ik weet ” dierendag” dat er bij jou wel iets ging staan over de poezen…..Maar nee!!!! t’was nie over cliffert….maar over didi….Mooie fotoreportage , en t’ziet er ook zo’n leukerdje uit……

    Fijne dinsdag en ik ben wel een dag te laat, maar beter laat dan nooit he!!!!

    grtjs. van anny

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

