Rood licht voor de microben …

Ik sukkel al sinds vorige week maandag met pijntjes van de hoofd-, keel- en neussoort. De bruistabletten brengen maar weinig verlichting, en mijn moeheid neemt steeds harder de overhand. Ik kan wel de hele dag en nacht slapen …

Vandaar mijn bezoekje aan de huisarts gisterenavond. Ze nam een kijkje in mijn keel, terwijl ik mezelf heel erg in de hand moest houden om niet te kokhalzen (want als ik die houten spatel zie, krijg ik al braakneigingen). En wat bleek, kleine witte blaasjes hebben zich mijn keelholte genesteld. Dikke foei voor die blaasjes …

Ik ben direct ten aanval getrokken, naar de apotheker gereden die de wacht hield, want het was ondertussen al te laat om onze eigen lieve apothekeres te gaan lastig vallen. Een antibioticakuur van korte maar krachtige duur, moet de witte menigte verdringen …

Dus microben, of virusjes, of wat jullie ook zijn, jullie licht staat op rood …

16 gedachten over “Rood licht voor de microben …

  1. Ik dacht verleden week ook dat ik het zitten had.Ik kon soms omver vallen van moeheid. Niks aan de hand zegt de dokter na bloedonderzoek.Najaarsmoeheid en wat vroeger gaan slapen.Maar een prik voor verkoudheid en bronchitis( geen griepprik) heb ik wel gehad. ‘k Zit nog met een pijnlijke schouder en ik ga nu slapen dat is al een héél stuk vroeger dan anders.hihi!
    Jou wens ik vlugge beterschap toe met die antibiotica kuur.

  2. bweiiiiii, ik heb ’t ook te pakken… gehad? Een paar dagen geleden ging het beter en sinds gisteren ben ik weer aan ’t snotteren en begint de keel opnieuw lastig te doen. Ik hoop dat het over gaat, ik vertik het om AB te nemen.
    Hopelijk geraak jij er ook snel vanaf!!!
    (btw, ik smijt je tussen mijn links ;-))

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

