Helemaal alleen …

Helemaal alleen stapte Amber gisteren de schoolpoort van het middelbaar binnen. Ik stond erbij en keek ernaar, want het was weer zo’n moment dat je beseft dat je je kind moet leren loslaten, beetje bij beetje. De hele voormiddag is ze niet uit mijn gedachten geweest en ik stond dan ook ’s middags netjes op tijd klaar om haar weer op te halen.

De glimlach op haar gezicht maakte me onmiddellijk duidelijk dat alles goed was gegaan. Het startschot is dus gegeven. De rest van de week wordt er nog het één en ander verkend, zowel in de school zelf, als in de stad. Volgende week maandag beginnen de echte lessen.

En ik ben er nu echt wel van overtuigd dat dochterlief haar weg wel zal vinden !

15 gedachten over “Helemaal alleen …

  1. Dit is inderdaad zo één van die momenten dat je beseft dat je je kind moet ” leren ” loslaten, maar geloof me Anja, er komen nog van die momenten, elke dag een beetje meer .
    En wees als mama maar lekker fier dat dochterlief haar weg zal vinden, al zal je haar nog regelmatig even moeten ” begeleiden ” maar …………. daar zij wij mama’s toch voor he xxxx

  2. Goede morgen Mamapippa,
    ik weet het, het is nog heel vroeg. Maar wat doet een mens als hij niet meer kan slapen? De dingen doen waar hij overdag nauwelijks nog tijd voor heeft: blogjes bezoeken 😉

    Ja, voor het eerst naar de ‘grote school’ is een mijlpaal in het leven hé? En ja, voor mama is het weer een beetje meer loslaten…
    Fijne donderdag Mama!
    Lieve groetjes van Elle

  3. Amber vind ik een heel mooie naam.
    Jouw foto past ook bij het verhaal 🙂

    OT: ik kan inkomen in wat je zegt over mijn foto van het centre Pompidou. Het springt er inderdaad niet uit. Het enige wat in feite ‘speciaal’ is aan die foto is het experiment met ‘warpen’. Ik vond het een interessante foto omwille van de fouten in de perspectief die er in steken, maar zelfs de beste bewerker die mijn blog bezoekt geeft daar geen commentaar op. Ik verwacht ook niet dat mijn bezoekers naar de fouten gaan zoeken, daar kruipt natuurlijk tijd in. Maar je hebt ook een punt dat de kunst van het ‘street’ is om orgineel en verrassend uit de hoek te komen.
    Geen enkel probleem met jouw commentaar, dus, maak je daar vooral geen zorgen over 🙂 Ik ben het eigenlijk eens met je 🙂

    • Pieterbie, ik vind dit vreemd, want ik zou er zelfs nog niet over denken om commentaar te geven over technische aspecten van fotografie aangezien ik zelfs niet eens beschik over de basisbeginselen van ‘fotografie’.
      Verwar je me niet met iemand anders, … ik begrijp er echt niks van. Die bewuste foto vind ik trouwens best mooi om te bekijken.

  4. Ja meis, Amber komt steeds meer op eigen benen te staan, moeilijk voor moeders soms, maar zo hoort en gaat het wel.
    En dat is maar goed ook, toch.
    Ben maar fier op je dochter, ze komt er wel. Zeker met zo’n mama als jij.

  5. dag anja; en ik dacht net te vragen hoe het geweest was met amber gisteren….Hier staat het nu, maar het was een pak van je hart als je, je dochter lachend zag buiten kome he!!!!! Een fijne donderdag gewenst lieve grtjs. van anny

  6. Ja het is soms moeilijk om los te laten zelfs ik heb dat nog wel eens en die van mij is al negentien jaar, iedere leeftijd heeft wel iets.
    Bij ons begint de school komende maandag en dan mag ik ook weer naar mijn peutertjes.
    Twee morgens in de week heerlijk.

  7. de eerste schooldag is voor veel moeders zwaarder dan voor het kind.Maar als het kind dan lachend uit de schoolpoort komt,verdwijnt dat zwaar gevoel als sneeuw voor de zon.
    De stap is gezet, de stap van kind naar tiener…

  8. Met zo”’n mamma als jij kan het niet anders dan dat ze zich een weg baant door het leven. Je voelt gewoon een schitterende band tussen jullie beiden en dat is heel belangrijk in een kind zijn/haar leven. Ik ben misschien maar een moeder die ze alleen opgevoed heeft 20 jaar en nu zijn ze de deur uit en ben ik een ‘ouwe zaag’ maar ik heb altijd een goede band gehad met mijn dochters en ze staan op hun pootjes. En ik voel dat in wat je schrijft dat je dochterlief er ook wel komt. Stap voor stap en geniet ervan, van elke stap, ze zijn inderdaad zo rap ‘GROOT’. Groeten

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

