Nieuwe stap voor Amber …

Vandaag gaan de schoolpoorten weer open, na twee maanden zomervakantie. Twee maanden, die volgens mij steeds sneller voorbij gaan …

Ook als ouder, word je weer in een strakker schema gestoken, want alles moet weer ‘op tijd’ gebeuren. Ik voel me de eerste dagen dan ook steeds wat vreemd, want alles lijkt plots zo anders te verlopen …

Voor Amber betekent dit schooljaar ook een nieuwe stap in haar leventje. Ze gaat voor het eerst naar de middelbare school. En dit gaat samen met een onbekend gevoel. Ook al stappen ze met 5 meisjes van de ‘oude klas’ dezelfde nieuwe wereld binnen, het zal toch even wennen worden.
Ikzelf herinner me mijn eerste middelbare schooldag nog alsof het gisteren was. Ik zat met net hetzelfde angstige, onbekende gevoel, maar ik weet ook dat dat gevoel na enkele dagen verdwijnt. En zo zal het ook gaan met dochterlief, al wil ze dat nu nog niet echt geloven …

Voor alle schoolgaande kinderen en hun leerkrachten heb ik vandaag één opdracht: Maak er een super schooljaar van !

17 gedachten over “Nieuwe stap voor Amber …

  1. Ja anja, maar ik denk tegen deze middag , amber anders gaat over denken…Ze gaat toch met een groepje samen een nieuw leerjaar tegemoet, ze is toch nie alleen…En de eerste dagen vallen ook nooit echt mee he, tot men het gewoon wordt…Fijne midweek toegewenst. Lieve grtjs. van anny

  2. het zal voor veel kinderen wennen zijn na 2 maanden vakantie en zeker als je in een nieuwe school terecht komt,de ogen de kost geven hé.maar eens de éérste week zal gepasseerd zijn zal het weer zijn gewone gangetje gaan.ik wens haar veel succes dit jaar
    liefs en een dikke knuffel
    dolfijntje

  3. eenhele verandering
    omdat ze ook niet 1 leerkracht hebben maar heel veel
    ook het uurrooster wordt een hele aanpassing
    tja een leuk vooruitzicht
    hier is het de zoon zijn laatste jaar wat gaat de tijd toch snel hé

  4. Tja die vakanties lijken elk jaar sneller en sneller om. Dochter start vandaag het 3de jaar middelbaar , weer n verandering van eerste naar tweede graad betekent nieuwe campus, vriendinnen die allen een andere richting kiezen…. heeft weer effe zn tijd nodig en dan zijn we der ook weer mee vertrouwd, zo gaat t elk jaar…. Veel succes aan Amber !
    Groetje,
    AmaZony

  5. Dank je, ja zo naar het middelbaar is heel Speciaal, men dochter, trouwens ook een Amber is naar het vierde gegaan, ze had het er reuzefijn.

    Ben terug van weg geweest
    Ik wens je een hele fijne avond
    Groetjes Patricia

  6. de eerste dag zit er op en hopelijk is het voor je dochter meegevallen.Eén van de kleinkinderen ging vandaag ook voor de eerste keer naar de middelbare school.Hij zag er wat tegenop.Niet om het naar schoolgaan maar om de verandering van school.Het is ook een hele stap voor zo’n kind.

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

