Niet te geloven …

Iedereen die een beetje op de hoogte is van onze kattengebeurtenissen, weet zich nog wel te herinneren dat we in de lente heel hard op zoek zijn gegaan naar een ros katertje. Het heeft ons, en ook anderen, enkele weken grondig bezig gehouden. Uiteindelijk zijn we, dank zij Callemie, aan onze Cliffert geraakt. Maar nu komt het nieuws van de dag …

Amber was buiten aan het ravotten, toen ze plots als een bliksemschicht naar binnen rende, bijna struikelend over alle voeten die ze heeft.
“Mama, mama, ge kunt het nie geloven wat ik heb gezien !!!”
Ze sleurt me mee naar buiten, naar het rommelkot in de tuin, en wat zie ik daar …
Twee rosse kittens … weggedoken tussen al de rommel die zichzelf er in de loop der jaren spontaan heeft verzameld. Mamapoes heeft zich ook even laten zien. Zij is een grijze getijgerde poes, en bovendien een hele goeie mama, want de kittens zien er zeer verzorgd uit.

Natuurlijk zou ik mezelf niet zijn als ik er niet minstens eentje van zou willen vastpakken. Het heeft me enig kunst- en vliegwerk gekost, maar ’t is gelukt. Welliswaar met een zeer luidruchtig gekrijs van babypoes met scherpe tandjes, want ze heeft me in m’n vinger gebeten, waarvoor ik haar niet eens ongelijk geef. Een vlug kijkje onder de staart deed me vermoeden dat het een kattinnetje is, maar heel zeker ben ik niet. ’t Moest te vlug gaan, en ik wou babypoes niet langer de schrik van haar nog jonge leven bezorgen. Het andere katje is schuwer, en we hebben ze dan ook weer met rust gelaten. Maar natuurlijk niet vooraleer ik er een foto van kon nemen.

Twee rosse kittens in onze eigen tuin geboren … wie het me enkele maanden geleden zou verteld hebben, zou ik gek verklaard hebben …

Voor al diegenen die nieuwsgierig zijn: neen, we nemen ze niet in huis, ze mogen van mijn part onze hele tuin als hun terrein beschouwen, maar over de drempel komen ze niet, hoe lief en mooi ze ook zijn …

Update: Amber heeft een derde roske ontdekt …

25 gedachten over “Niet te geloven …

    • Echt niet zenne Geert, drie binnenpoezen is genoeg. Er zijn echt wel grenzen !
      Ik denk trouwens niet dat deze twee in onze tuin zullen blijven, die trekken binnen enkele weken de weide wereld in …

  1. 🙂

    tegen zulke oogjes zeg je geen nee denk ik, maar ik vermoed ook wel dat je ze niet echt hanmak zult gaan krijgen omdat het héél belangrijk is bij jonge katjes en hondjes trouwens dat ze mensen zien ruiken en voelen als de oogjes open gaan, en dat is nu dus te laat,
    ik ben bang dat ze wat wild zullen blijven, misschien verstandig om mamma t e laten “helpen” ??

    wel héél erg mooi om te zien mamma:-)

    veel geluk er mee
    xxx

  2. ooooooooooooooooooooooooooo zeg
    had je dat geweten he
    wat een ;ooie snoetjes maat ik denk dat die poesjes toch zel bij jou gaan blijven
    vier rosse katjes ten huize mama
    groetjes

  3. awel Anja,je hebt zo lang gezoht naar rosse kittens en nu heb je er kleintjes in je tuin,ik zou wel eens willen zien of je ze niet gaat binnen laten bij jou.slaapwel,een fijne nachtrust
    dolfijntje

  4. Hahahahha waarom geloof ik er nu al geen woord van dat er niet 1 van die 3 binnekort bij jullie gaan wonen ? Waarom krijg ik nu ineens een droom van een Mamapippa en een dochter die eten naar dat kotje brengen terwijl dochterlief droomt van joepiee zo blijven ze mss hier ? :-)))

  5. Nu ben ik toch eens benieuwd of je dat écht over je hart gaat kunnen krijgen om die schatjesniet binnen te laten mochten ze ooit voor je deur staan? Ik betwijfel het erg! 😉
    Ik wens je een fijn weekend Mamapippa!
    Lieve groetjes van Elle

  6. Maar anja toch…..Ga je da mooi rosje nu buiten laten!!!! Zal het het hart van jou en amber kunnen verdragen???? T’Ziet er zo’n schatteke uit…….

    Lieve grtjs. van anny xxx

  7. Pingback: Rosse streken … « Mamapippa …

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

