Nog even aftellen …

Morgen (zaterdag) mag Ward het ziekenhuis verlaten. Volgens mij is hij de uren nu al aan het aftellen …

Hij herstelt heel goed, heeft weinig pijn en het lopen en trapen doen gaan naar wens. Dus morgen rijden Amber en ik voor de laatste keer richting ziekenhuis en we keren weer terug met een compleet gezinnetje.
In het ziekenhuis liggen is natuurlijk niet fijn, dat heb ik enkele jaren geleden aan den lijve moge ondervinden, maar nu weet ik ook wat het is als partner, wanneer je wederhelft wordt opgenomen. Niet alleen het psychische zoals de schrik om wat er fout kan gaan, maar ook de fysieke aspecten matten je volledig af (mij toch in elk geval). Ik voel me als een redelijk te hard uitgewrongen vod …

Morgen is het grootste leed geleden, maar de revalidatie gaat nog een hele tijd duren. Hij mag namelijk nog steeds niet zitten de eerste drie weken, enkel voor de toiletbezoeken, voor de rest is het stappen, wankelen, of liggen. De ‘zitmomenten’ worden dan geleidelijk aan opgedreven, zodat hij binnen een drietal weken zich toch al een half uurtje op een stoel kan neerzetten. Het worden dus nog vervelende weken voor hem.

Maar voor nu zijn we opgelucht dat we morgen het ziekenhuis vaarwel kunnen zeggen. En we hebben ons voorgenomen om de eerste week zeker nog geen bezoek thuis te ontvangen, ook al staan er mensen te trappelen (wat ik kan begrijpen), maar Ward (en eigenlijk ik ook) wil eerst wat tot rust kunnen komen en kijken hoe het hem hier thuis allemaal vergaat. In een ziekenhuis word je constant in de gaten gehouden en hoef je maar op het belletje te drukken voor hulp, hier thuis ligt dat al iets moeilijker. Ik hoop dat iedereen dat kan begrijpen …

11 gedachten over “Nog even aftellen …

  1. Dat is goed nieuws, ik weet nog van toen mijn pa in het ziekenhuis lag hoe vermoeiend het is om altijd naar dat ziekenhuis te moeten gaan. Het is al beter wanneer hij thuis is, ook al duurt het dan nog lang, je bent bij mekaar
    Dikke knuffel

  2. Wat een goed nieuws Anja! Echt helemaal geweldig.
    Uiteraard zal het lastig worden om 3 weken te liggen.. Gelukkig bestaat er nog zoiets als tv, laptop etc. Hij komt vast zijn tijd wel door. 😉

    Geniet ervan dat morgen het gezinnetje weer compleet is!

  3. Een hele opluchting voor iedereen! En ik wens Ward een goed volledig herstel toe en geniet jij ook maar van een beetje rust. Vrienden en familie zullen wel begrip hebben dat je de eerste tijd nog geen bezoek wenst.

  4. Fijn nog maar een paar uurtjes en dan mag je hem gaan halen.
    Gelijk heb je meis, eerst maar eens een beetje bijkomen van alles.
    Goed herstel verder en nu lekker welkom thuis en weekend vieren samen.

  5. hey mamapippa,Ward zal misschien ondertussen wel al thuis zijn,het gezinnetje terug bij elkaar en genieten van de rust en het zonnetje.ik wens jullie een heel fijn weekend samen liefs dolfijntje

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

