Weet er iemand de ‘uit’ knop …

Mijn hoofd zit de laatste tijd volgepropt met denkpoppetjes. Denken is goed voor het brein, maar als die denkpoppetjes bij het slapen gaan de kop opsteken, zorgen ze wel voor een nogal slapeloze nacht.
En ik wil absoluut geen medelijden wekken omdat ik helemaal onder de problemen zou zitten, nee, die denkpoppetjes gaan meestal over kleine ongemakken, al is er wel steeds een hardnekkig poppetje bij dat zijn stempel nogal zwaar neerdrukt …

Wat als …, Zou ik …, Misschien moet ik …, Ik zou graag willen …, En wie weet …, Stel je voor …, Wat dan …

Ik probeer steeds de poppetjes voor te zijn, maar helaas, vaak zijn ze zeer opdringerig.
Ik zou graag een ‘uit’ knop vinden voor die denkpoppetjes …

12 gedachten over “Weet er iemand de ‘uit’ knop …

  1. Heel herkenbaar!
    Ik heb ook al jaren last van die denk poppetjes.
    Maar de laatste tijd steeds meer zodat ik er nu echt last van heb.
    Ik slik nu al een tijdje slaapmedicatie…..maar ik probeer alweer af te bouwen.

    Ik heb al zo vaak om die UIT knop geroepen, maar die heb je of heb je niet….

    Sterkte!

    Groetjes Ingrid.

  2. denkpoppetjes hebben is helemaal niet leuk,maar heb je al eens geprobeerd om je favoriete muziek eens op te zetten en je gewoon uitleven,dat kan soms wel helpen,ik doe dat soms ook.een dikke knuffel krijg je van dolfijntje

  3. Ikzelf had daar ook last van en heb me toen een tijd gegeven.
    Elke avond mag ik 15 tot 20 min. denken en piekeren 🙂
    Daarna niet meer gewoon ogen toe en aan iets plesant denken.
    Het is even oefenen,maar bij mij werkt het 🙂
    Misschien is dit het uit knopje wat je zoekt hihi.

  4. die knop zou ik ook graag vinden en zeker wanneer ik wil gaan slapen want meestal dan komen ze tevoorschijn
    op tijd eens goed ontspannen dat helpt en dat ga ik deze avond doen 😉

    fijn weekend gewenst !!!

  5. Knap vervelend is dit. Het overkomt mij ongeveer 2 keer per jaar in hogen momenten van stress, professioneel, meestal.
    Gelukkig besef ik op tijd dat ik dan verkeerd bezig ben en weet mezelf bij te sturen.
    Maar ik zie rondom mij dat heel wat collega’s met zwaardere problemen te kampen krijgen en geen afstand kunnen nemen.
    Het feit dat je er over kunt communiceren op zo’n open manier is op zich al niet slecht, lijkt mij.

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

