Allerlaatste schooldag …

Vandaag Ambers allerlaatste schooldag in de lagere school. Het geeft een vreemd gevoel …

Gisteren zijn we haar rapport gaan afhalen, ze heeft supergoed haar best gedaan. Ze mag met een gerust hart de toekomst tegemoet zien en de zomervakantie induiken.
Vanavond wacht ons nog een afscheidsreceptie, ik voel nu al dat ik daar zeker enkele traantjes zal achterlaten. En ik ben er zelfs van overtuigd dat ik niet de enige zal zijn …

In de nieuwsbrief die ze elke maand meekrijgt, stond deze keer een foto van de zesde klas. Ik heb al even moeten slikken toen ik de tekst las die erbij stond …

Een school is nooit zo leeg als straks,
wanneer je weggegaan bent, de ‘grote wereld’ tegemoet.
Toch blijft er hier van jou iets achter,
een echo, een glimp, een ongrijpbare afstraling
van wat je was en wat je bent.
Iets wat ons nu weemoedig maakt, omdat het nooit meer terugkomt.
De tijd slaat alle deuren dicht
en slecht één kracht kan ze openen:
‘de goede herinneringen’,
het moment waarop iemand zegt:
“Zeg, weet je ’t nog ?” …

15 gedachten over “Allerlaatste schooldag …

  1. ahhh
    ja..
    ik begrijp je,
    maar weet je de klasgenoten die nu je vrienden zijn blijven dat altijd,
    … tenzij… nu ja.. het moet nogal gek gaan wil dat niet lukken,

    amber..
    je bent een leuke meid,
    ik ben trots op je:-)
    xxx

  2. Een schooldeur gaat toe
    een periode afgesloten
    Maar na de vakantie
    gaan er nieuwe deuren open
    Je meisje gaat groot worden
    en geloof me maar
    het wordt altijd weer leuker
    met een dochter!
    Echt waar!

  3. Voor jullie is er precies ook een hoofdstuk afgesloten. Het roept weemoed op hé, wetende dat je de poorten van de knusse en veilige lagere school moet sluiten en dat je kind een al ietwat grotere wereld induikt. En nu … gaat het supersnel gaan, voor alle2. Maar je past je als ouder ook vrij vlotjes aan. Dus veel succes en proficiat voor Amber.

  4. een mooie klasfoto met een mooie tekst erbij,later zal dat een mooie herrinnering zijn,van weet je nog toen ik in die klas zat,mooi om te horen toch.ik wens Amber dan ook een fijne vakantie toe en voor jou ook mamapippa
    liefs dolfijntje

  5. Wat is dit leuk en een beetje verdrietig ook. Afscheid nemen is altijd een beetje sterven. Geen nood volgend jaar wordt het ook leuk, zelfs voor mamma!

  6. Ja als de deur van de lagere school dicht gaat ,dan stappen de kinderen in een andere wereld binnen en zijn ze al vlug het “kinderlijke ” kwijt.Maar dan komt er een andere tijd,misschien nog mooiere tijd. Alleen de herinneringen blijven .Koester ze !

  7. hier was het gisteren ook het afscheid
    en vele traantjes zijn er gevloeid
    een feest noemden ze dat dan
    ocharme ik had zo met hen te doen
    veel succes voor het vervolg van haar studiejaren maar dat ze nu maar eens deftig geniet !!
    liefs

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

