Waar rook is, is vuur …

Gisterenmorgen las ik op een nieuws-site: “Rookverbod wellicht terug naar af”.
Gisteravond las ik op dezelfde nieuws-site: “Rookverbod zal versneld worden”.

Ligt het nu aan mij, of is dit echt tegendraads …

Ik besef dat dit een punt van zware discussie is voor vele mensen. Verstokte rokers en anti-rokers zullen nooit ofte nimmer hun neuzen in dezelfde richting kunnen laten wijzen.

Voor mij maakt het niet echt veel uit. Zolang de rokers in mijn omgeving zich hoffelijk gedragen, en mij de rook niet om het hoofd blazen, ben ik tevreden. Maar het is een persoonlijke mening, die niet iedereen deelt. En dat hoeft ook niet, iedereen is anders.

Ikzelf rook niet, ik ben trouwens blij dat ik er nooit mee begonnen ben, want dan heb ik ook niet de behoefte om ermee te stoppen. Ward (mijn man) is wel een roker. Ik zou het liever anders zien, maar alleen hij kan de stap naar het niet-roken maken. Hij heeft ooit gekozen om er mee te beginnen, hij bepaalt ook wanneer hij ermee stopt. Iemand ertoe dwingen helpt toch niet. Dus daarmee is die kous ook af.

Mijn dochter Amber probeer ik zoveel mogelijk duidelijk te maken dat roken de gezondheid ernstig schaadt, en ik hoop dat ze haar hersenen laat spreken, als ze ooit in de verleiding komt van een sigaret.

Met onze kitten Mini heb ik daarentegen nu al een flink eitje te pellen. Als die een niet aangestoken sigaret van Ward ziet liggen, zal ze het niet laten om er haar speeltje van te maken. Spijtig voor Ward, want met een sigaret waar allemaal kittentandjes ingeboord zijn, kan je nog weinig aanvangen. Da’s dan toch al eentje minder voor hem om in brand te steken …

19 gedachten over “Waar rook is, is vuur …

  1. Prachtige foto’s en wat het roken betrefd vind ik persoonlijk dat het bijna een heksenjacht is geworden, niet dat ik het roken goedkeur hoor.

  2. Dag anja, dat is wel ne toffe foto van mini..;;die zorgt er voor dat het baasje eentje minder kan roken haha….Maar dat roken????? eens ben ik eraan begonnen en kan het ook nie stoppen. Hier is het omgekeerde, mijne man heeft nog nooit gerookt..;;het roken is hier voor mij….Ik weet uit meerdere ervaringen dat het absoluut nie goed is, maar wat ik ook probeer het lukt me niet om te stoppen……Ik wens je een fijne midwek toe….

    Lieve grtjs. van anny

  3. Mini zal dat graag ruiken denk ik
    maar ikke niet, dat hangt in je kledij, in je haren, eikes
    om maar te zwijgen van de kriebelhoest die ik krijg in berookte ruimtes

    maar wel een heel leuke foto van mini

  4. mini, ook al aan de sigaret….

    niet goed, ik weet het wel;
    maar moet daarom zowat alles gereglementeerd te worden?

    prachtige plaatjes!

  5. hallo Anja,

    ook een manier misschien om het af te leren, Ward zijn sigaretten zijn onbruikbaar op deze manier 🙂
    leuke foto trouwens
    fijne woensdag verder
    groetjes

  6. Wat een leuke foto’s 🙂

    Ik ben ook geen roker en ben zelfs anti-roker, ook al heb ik ooit eens (je kent pubers he 😉 ) een trek genomen van de sigaret van een vriendin. Nadien ben ik er zo misselijk en ziek van geweest dat ik nooit meer een sigaret heb aangeraakt.

  7. Heel leuke foto van de kitten. Ze heeft weer een prooitje kunnen pikken beter dan vroeger de mijne die alle elektriciteitsdraden doorbeet. En roken? Ieder zijn vrijheid. Ik ben tegen al die reglementering. Waar mogen we wel nog vrij in zijn?

  8. Hier helaas ook een rokende man, maar gelukkig geen verstoke.
    Zelf rook ik ook niet, en ben daar zeer tevreden mee.

    Leuke foto van de kitten met de sigaret 🙂
    Fijn weekend xxx

  9. een heel leuke foto van mini kitten Anja,zelf ben ik een roker maar overdrijf daar niet in,ik kan gerust zonder sigaret als er mensen in de buurt zijn die niet roken
    liefs dolfijntje
    een fijne midweek

  10. Ik zelf rook niet waar ik blij voor ben..maar het stoort mij ook niet dat iemand anders wel rookt…ik vind dat het van het cafe zelf zou moeten afhangen of er gerookt mag worden of niet. Misschien een bordje voor de venster hier mag gerookt worden of niet. Men kan dan zelf kiezen waar men naar toe gaat en de niet rokers hebben zelf de keus om er binnen te gaan of niet…heel grappige foto van mini….groetjes

  11. Angstaanvallen heb ik enkel jaren geleden gehad. In de tijd dat ik nog op school zat. Toen al had ik het gevoel dat bijna niemand me begreep. Gelukkig zijn die angstaanvallen bijna helemaal verdwenen. Soms heb ik het nog, dan denk ik aan iets was gebeurt is en wordt ik even helemaal bang. Al weet ik wel goed hoe ik ze moet verbergen, zo goed mogelijk. Vaker heb ik ze snachts dan droom ik gekke dingen, zoals vannacht. Vanmorgen moest ik de moeder van een bruidje fohnen en ik droomde dat dit helemaal mis ging en collega’s me uitlachte en zo. Dan wordt ik helemaal angstig wakker en dat blijf ik ook tot het moment voorbij is en goed is gegaan.

    Liefs

Dank je wel om een reactie achter te laten ...