Weerspiegelingen zoeken …

Weerspiegelingen, elke dag zie je ze. Soms zoek je ze op, soms kom je ze tegen, soms verrassen ze je …

De eerste weerspiegeling van de dag zoek ik meestal zelf op, uit noodzaak. En die is de ene dag al wat mooier dan de andere. De blik in de spiegel, ’s morgens, net na het wakker worden, wanneer ik nog op zoek ben naar mijn humeur. Want vaak is dat echt een helse zoektocht. En ik denk dat ik daarbij niet de enige ben die zich afvraagt waar mijn humeur verborgen ligt …

Een andere weerspiegeling zoek ik vaak niet bewust op, maar overkomt me. Het zijn de karaktertrekjes bij m’n dochter die me dan plots opvallen, die kleine herkenningen, dezelfde gedachten, dezelfde angsten, dezelfde vreugde om die kleine dingen. Het is ook mooi om te zien hoe ze langzaamaan haar weg zoekt in haar nog jonge leven. Het kind in haar is zoek, de piepjonge vrouw staat te trappelen om tevoorschijn te springen …

Een andere weerspiegeling ging ik een tijdje geleden daarentegen weer heel bewust opzoeken. Het beeld van bomen die getekend worden door de zon en het licht in het water van een vijvertje. Ik zocht en vond ze in ‘De Tuinen van Hoegaarden’. Zouden de bomen zichzelf ook opzoeken in hun natuurlijke spiegel, om te kijken hoeveel rimpeltjes ze ondertussen bijeengespaard hebben. Zoeken ze ook naar geluk …
Ik denk persoonlijk van niet, want geluk kan je niet zoeken, zolang je het zoekt, vind je het niet.

Het overkomt je …

Dit postje is een bijdrage aan een heerlijk initiatief voor al diegenen die graag spelen met woorden. Je vind het hier en het kreeg de naam Write on Wednesday, kortweg Wow !

32 gedachten over “Weerspiegelingen zoeken …

  1. Mooie foto’s hoor anjake
    Ik zou da ook graag willen kunnen , mischien kunt gij me da leren hé ?
    Groetjes Katrien xxx

  2. hoe gewone weerspiegelingen je tot schrijven en nadenken zetten
    en laat je kleine meid niet te snel groot worden , zeg haar dat het al zo snel genoeg gaat
    prachtige reflecties!!!!

  3. Hallo, Allereerst maar hartelijk welkom bij de WOW, leuk!
    Je debuut mag er zijn hoor, zeker met die foto’s, prachtig!!

    Mag ik je de volgende keer weer begroeten?

    Muzikale Groeten Melody

  4. De mooiste weerspiegelingen vind ik die waar het echte beeld ook te zien is, zodat je het eigenlijk dubbel ziet.
    Maar de eerste foto hier vind ik wel heel speciaal 🙂

  5. Ben van dezelfde mening als Geert, maar deze reflecties mogen er ook best zijn. Lijken net omgedraaide foto’s op deze manier. En n duim omhoog voor je tekst !
    Grtz,

  6. prachtige spiegelingen mama,
    de tweede heeft direct mijn hart gestolen,
    en jezelf zoeken in de spiegel is iets waar ik geen moeite mee heb,
    we hebben gelijk goeie zin, maar hóe kan het ook anders als je 4 vrolijke dieren onder aan de trap hebt staan 🙂

    xxx

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

