Mijndingen …

De Communie van Amber is sinds zondag achter de rug, maar er ontbraken nog steeds foto’s als herinnering. Door de omstandigheden met Floris liep ik hier meer rond als een levende vod en stond mijn goesting naar alles wat met plezier te maken had ergens heel ver weggeborgen.

De onrust in mijn hoofd begint nu beetje bij beetje op te klaren en gisteren trokken we er dan ook op uit. Onze auto dreef ons richting Beringen, naar de oude mijnsite.
Fototoestel in de aanslag, Amber piekfijn uitgedost en daar gingen we de poort binnen. Maar de angst sloeg me al direct om het hart, want het eerste bordje waar mijn oog op viel was het volgende, en let vooral op de laatste regel …

Ik weet niet precies wat ze ermee bedoelen, hoe kunnen ze nu verbieden om foto’s te nemen van een plaats waar zoveel geschiedenis in verscholen gaat en zo indrukwekkend is.
Maar ach, het bordje heeft ons in ieder geval niet tegengehouden. Ik ben thuisgekomen met een schatkist vol foto’s van Amber. En heel af en toe drukte ik wel ‘ns op het knopje voor een foto zonder model erop.

Wordt vervolgd …

10 gedachten over “Mijndingen …

  1. GEEFT AMBER HAAR COMMUNIE GEDAAN???? WEL EEN GROTE PROFICIAT VOOR HAAR ANJA….NU WORDT ZE VLUG JONG MEISJE HOOR….IK WENS JULLIE EEN FIJNE DONDERDAG TOE.

    LIEVE GRTJS. VAN ANNY

  2. ahhh
    wat jammer, ben je het museum niet ingegaan en heb je niet een prive gids meegekregen??
    dat bordje staat er omdat er mensen foto’s maakten en vervolgens door de roest naar beneden zakten??

    nu…
    wie weet kun je er nog eens heen en dan wel met amber foto’s nemen??
    doei doei
    xxx

  3. Daar worden toch dag en nacht foto’s genomen. Ze zouden beter de mensen ‘vrije’ toegang geven. Je hebt in ieder geval er weer een specialleke van gemaakt. Ik hoop dat de foto'”s van je dochter mooi zijn en dat we er ééntje te zien krijgen.

  4. Ik kan me voorstellen dat je even nergens zin in had!
    Ik hoop dat de ommekeer nu is gekomen.
    Pracht plekje hadden jullie uitgezocht. Amber kan trots zijn op haar foto’s ongetwijfeld.

  5. We hebben een begin van de week maar ook een einde. Nu zijn we aan het einde van de werkweerk en het w.e; kan van start gaan…Jammer is het nu de helft minder warm, we zullen dan maar een dikkere trui aan trekken zeker!!!! Ik wens je een fijne vrijdag toe…lieve grtjs. van anny

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

