Leesbeest …

Mijn dochter is een echt leesbeest.

Het is indertijd begonnen met de boekenreeks van ‘Het huis Anubis’. Ze was fan van het feuilleton op de jongerenzender, en al gauw was ze ook in de ban van de boeken zelf. Ik heb het niet bijgehouden hoeveel keer ze de boekenreeks onmiddellijk na elkaar heeft uitgelezen, maar volgens mij brak ze er een record mee.

Totdat ze plots aandacht kreeg voor Harry Potter, in boekvorm welteverstaan. Dus de reeks werd aangeschaft, want ik wist dat deze boeken ontelbare keren door haar handen gingen gaan, en het een mooie collectie zou worden. Mijn vermoeden werd natuurlijk bevestigd door de vele keren dat de reeks opnieuw werd gelezen door mijn leesbeest.

Sinds begin dit jaar heeft ze haar oog laten vallen op de Twilight reeks. Voor haar verjaardag kreeg ze de drie boeken die al in de winkel lagen kado. Weerwolven, vampieren en een vleugje romantiek worden door haar ogen gretig in haar hoofd gejaagd.

En dan begin ik te beseffen dat de appel niet ver van de boom valt. Hoe ouder ze wordt, hoe meer ze neigt naar de spannende verhalen. Ikzelf zal zelden of nooit een boek in de bib kiezen waarin geen geheimzinnige en dreigende dingen staan te gebeuren. Ook al ben ik in mijn dagelijks leven een liefdevol wezen, de boeken die ik lees vertellen het tegenovergestelde.

Maar ik wijk hier even af van mijn oorspronkelijk onderwerp, namelijk mijn leesbeest.
Ze zit serieus op hete kolen, want dezer dagen komt het vierde boek van Twilight in de winkelrekken te liggen. Ik voel aan mijn kleine teen dat ik, of mijn man, kortelings in de boekhandel te vinden zal zijn …

24 gedachten over “Leesbeest …

  1. Da’s toch super ! Ik ben benieuwd of ik ook zulke leesbeesten zal hebben (de kans is groot met een boekenwurm als mama ;-)) Dean gaat in september naar het eerste leerjaar !

    Heb trouwens ook de twilight reeks maar dan in het Engels !

  2. Vandaag is het eindelijk zover dan ligt de nieuwe in de winkel!!!!!
    Ik ben ongeduldig aan het wachten tot mijn ma belt dat de postbode hem gebracht heeft. En ik ben nog bezig in de 3e voor de 2e keer en dan heb ik ze ook alle 4 al eens gelezen in het engels. Ik weet niet van wie ik deze microbe heb, want mijn ouders lezen allebei niet veel
    maar het is gewoon zalig om met uw neus in de boeken te zitten en weg te gaan in uw fantasie wereld
    en harry potter heb ik ook al een aantal keren gelezen 🙂

  3. Is toch leuk zo’n leesbeest !! Mijn dochter is intussen 14 en dat lezen is wat stilgevallen, de puberjaren he, maar ben er vast van overtuigd dat ze de draad binnen n paaar jaar terug zal opnemen en dat boeken haar dan wel opnieuw zullen boeien. Dat zit erin of niet…. Grtz,

  4. Hoe rustig ligt je dochter daar met een boek in de hand….Je ziet dat ze aan het genieten is…..een fijne zaterdag gewenst en nog veel leesgenot voor je leesbeestje……….

    lieve grtjs. van anny

  5. Ik ben ook zo’in leezebeest ; en wat dat boek betreft .. bij ons was of is er (weet niet of het al voorbij is) een voorverkoop, ergens een avond tussen 22 en 23 uur

  6. 🙂 dochterlief verorbert hier momenteel volop deel 4. Het kwam vrijdag uit en ze heeft er zich meteen op geworpen. Zalig vindt ze de serie.
    Zij is dus ook een leesbeestje en ook hier valt de appel niet ver van den boom.

    Lieve groetjes en nog een fijn stukje weekend 😉

  7. Hé, wat leuk !
    Als kind las ik niet graag, maar naarmate ik ouder werd, begon ik toch wat meer te lezen. Mooie foto. Je ziet zo dat ze helemaal in het boek opgaat. Geen zorgen, gewoon genieten van letters, woorden, zinnen… Zalig kan het zijn.

  8. mooie foto van je lezende dochter. Fijn dat ze dat doet.Het is heel goed voor haar geestelijke ontwikkeling.Zelf heb ik héél veel gelezen ,of mijn geeselijke ontwikkeling erg goed is weet ik niet ,hahaha,maar ik voelde me goed als ik boeken kon lezen.Nu heb ik er minder tijd voor omdat ik veel tijd geef aan mijn kinderen en kleinkinderen…

  9. Tot de geboorte van ons 1ste kind(zoon) heb ik veel gelezen. Mijn voorkeur ging uit naar romans. Konsalik was mijn topschrijver.
    Nog een fijne zondag!

  10. Hmmm lezen is echt een zalige bezigheid.
    Even helemaal afgesloten van de buitenwereld en omgeving, opgaand in het boek 🙂
    Ik heb de 2 films van Twilight al gezien, maar hoor dat de boeken veel beter zijn.
    Iemand op het werk is momenteel bezig aan het vierde boek.
    Dus de literatuur van Twilight is dus niet enkel voor kids 😉

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

