Kaarsjes …

Ondertussen is het al een week geleden dat we Floris moesten laten inslapen. Het blijft aan mijn hart knagen. De pijn blijft, het gemis wordt er niet kleiner op, maar ik kan (heel soms) al ‘ns over hem mijmeren zonder in een overdonderende huilbui uit te barsten.

Misschien was het feit dat we eind vorig jaar hals-over-kop verliefd werden op de kleine kitten Mini, wel een moedwillige zet van hogerhand. Daardoor zit onze poes Pippa nu niet alleen. Want ook zij treurt een beetje, ze is tenslotte ook haar maatje kwijt.

Floris is niet te vervangen, hij heeft zijn plaatsje in ons hart voor eeuwig veroverd. Maar de plaats in huis blijft leeg.

Daarom hebben we besloten om een andere kitten te adopteren. We zijn niet van plan om de eerste de beste kitten naar huis mee te nemen. Het moet een ros kitten-katertje zijn. Dus als jullie tips hebben, ze zijn welkom.

We beseffen dat het misschien een lange zoektocht wordt, want rosse kittens liggen niet echt voor het oprapen (bij wijze van spreken). Maar ik ben er zeker van dat Floris van in de poezenhemel met een aandachtig oog meezoekt en ons zal leiden naar het juiste nestje …

Ik wil jullie allemaal ook nog ‘ns, van diep in mijn hart, bedanken voor de mooie woorden van troost en steun.

12 gedachten over “Kaarsjes …

  1. Wat een mooie foto, heel sereen…rustig…
    Ik ben er zeker van dat lieve Floris jullie zal helpen bij jullie zoektocht naar een nieuwe kitten.
    Dan kunnen jullie hem een warme thuis geven, net zoals Floris.
    Een fijne zonnige dag voor jou en je gezin, Mamapippa!
    Groetjes xxx

  2. JA ANJA, FLORIS ZAL JULLIE WEL EEN STEUNTJE GEVEN BIJ HET ZOEKEN NAAR EEN ANDERE ROSSE TIJGER…MAAR HET ZAL NOOIT HETZELFDE MEER ZIJN…DAT HEB IK ZELF ONDERVONDEN….JE VERGEET FLORIS NOOIT….

    FIJNE DINSDAG EN HOU HET RUSTIG….

    LIEVE GRTJS. VAN ANNY

  3. Ik kan me je verdriet zo goed voorstellen… Veel mensen zullen zeggen het is maar een huisdier, maar dat is het niet.
    Het is een familielid met je wie je heel veel gedeeld hebt!

    Ik wens jullie veel geluk met het zoeken naar een nestje. 🙂

  4. ach meid ik lees nu pas het droeve bericht
    ik voel met je mee
    en al sik een ros katertje of kattinnetje in de buurt zie laat ik je iets weten
    tja vlaams brabant is zo groot niet hé
    dikke knuffel van me!

  5. rustig uitkijken en wachten op het voorjaarsnestje…

    dan komt het goed,
    en zijn er weer genoeg,

    het katje zal nooit de plek van floris innemen dat weet elke liefhebber van diertjes,
    maar een ander vriendje maakt het verdriet minder.
    dat weet ik …

    dikke knuffel
    xxx

  6. Ik lees dit nu pas en krijg het echt wel ijskoud ik vind het vreselijk erg voor jullie. Het doet pijn zo’n vriendje afgeven hé zeker nadat je samen met hem zo hard gevochten hebt. Ik weet wel dat je hem nooit zal vergeten maar de pijn kan jemisschien een heel klein beetje verzachten door een nieuw vriendje te adopteren. Ik heb er geen idee van waar er rosse kittens zitten maar ik ga straks eens piepen in de dierenwinkel daar hangen altijd briefjes op en wie weet …

  7. wat een mooie foto mamapippa,Floris kijkt zeker mee en zal haar goedkeuring wel geven voor een kitten die bij zo’n warme en liefdevolle familie kan wonen.veel succes bij het zoeken lieve mama
    ik wens je een zonnige dinsdag

  8. Hoi Anja,
    neem je tijd om t verlies te verwerken. De mooie herinneringen blijven, hé … koester ze.
    Hopelijk vind je snel een katertje naar jullie wens!

  9. Dat is heel droef nieuws! Ik wens je veel sterkte toe.
    Jammer genoeg liet ik onze kat pas steriliseren. Bij elke nest was er steeds een ros katertje bij.

    Lieve groetjes

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

