Slaap zacht Floris …

Vanavond is Floris naar de poezenhemel gegaan. We hebben hem de weg helpen zoeken.

Hij weigerde sinds dagen alle voeding, sinds vandaag negeerde hij ook het water. We konden de beslissing om hem te verlossen van deze ellende volgens ons hart en ons verstand niet meer uitstellen.
Hoeveel pijn het ook doet, hoeveel tranen er ook gevloeid zijn en nog zullen blijven vloeien.
We hebben nog enkele uren de tijd gehad om afscheid te nemen thuis, voordat we hem in de dierenkliniek op een zachte wolk hebben laten gaan …

Slaap zacht, mijn kleine tijger, we zullen je nooit vergeten …

“And I don’t know why you’re gone, now you’re gone
No beautiful goodbye
You will never leave my mind
And it turns out to be
so much different than our dreams
Now you’re,
you’re a star in heaven …”

(Anouk)

18 gedachten over “Slaap zacht Floris …

  1. Ach Anja….
    Jullie hebben de juiste beslissing genomen… Floris zelf was er ook klaar voor als hij niet meer wou drinken zelfs. Hoe een goede beslissing zo veel pijn kan doen he:( Weet dat je hem veel leed bespaard hebt en neem troost uit wat je samen met hem hebt gehad… Heel veel sterkte met het verwerken van jullie verlies en een dikke troostknuf.. DOe mijn schatjes achter de regenboogbrug de groeten Floris, goede reis…

  2. Dat vind ik erg en ik weet wat jullie doormaken…ik heb het ook al een paar keer moeten verwerken…jullie hebben wel de goede beslissing genomen…je mag ze niet laten lijden als er niets meer aan te doen is…ik wens jullie veel sterkte…Floris was een mooie poes…knuff

  3. Jammer, het zal zeker pijn doen maar Floris heeft bij jullie toch een mooi poezenleven gehad Anja. Door de vele mooie foto’s die je gemaakt hebt, kan je nog dikwijls eens terugkijken op die fijne tijd samen met Floris. Fijn dat jullie hem niet hebben laten lijden.

  4. Ik wist het Anja….
    Toch zo goed als zeker. Mijn zus is dierenarts en toen ik er haar vorige week over sprak wist ik voldoende. Bij een oudere kat is nierinsufficientie meestal het einde.
    Jullie hebben er goed aan gedaan om Floris een handje te helpen.
    Ik weet niet of het uw eerste dier is dat je zo lang mocht bij jullie hebben, maar de pijn en het verdriet zal nog wel eventjes duren. Nadien overwegen de leuke herinneringen.
    En dat jullie onlangs een jong katje in huis haalden zal ook wel helpen…

  5. NEE…NIE WAAR HE….IK BEN WEL GESCHROKKEN ANJA….EN HEB HET OOK AL ERVAREN….MEN NEEMT NOOIT GRAAG AFSCHEID, VOORAL ALS JE ZO EEN DIERENVRIEND BENT…MAAR IK HOOP DAT JULLIE KLEINE HET VERDRIET WAT ZAL KUNNEN BREKEN VOOR JULLIE…..FLORIS GAAT NU BIJ VELE ANDERE POEZEN LIGGEN EN VOORAL BIJ MIJNE POEZIE EN GIZMO!!!!

    STERKTE ANJA VOOR JULLIE…..LIEVE GRTJS. VAN ANNY

  6. Ik ben er evenveel het hart van in dan jullie denk ik.
    Het is altijd een hartverscheurende keuze, maar ik weet zeker dat jullie goed gehandeld hebben.
    Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

  7. Lieve Anja,

    een moeilijke maar goede beslissing die jullie hebben genomen. Floris wou zelf niet meer verder maar het verdriet is er natuurlijk niet minder om en zal nog wel een tijdje heel sterk aanwezig zijn.
    Floris ziet niet meer af en dat is volgens mij het belangrijkste maar je mist hem natuurlijk en dat doet pijn.
    Ik wens jullie heel veel sterkte toe!
    Hele dikke troostknuffel!

  8. Ach dat is zo jammer. Een pracht van een poes was het zoals we hier de foto’s kunnen bekijken. Gelukkig heb je de herinneringen in je hart en je pracht van foto’s. Zo vergeet je hem nooit.

  9. Dat je daar serieus ziek van bent, kan ik me levendig inbeelden want ik maakte het ook mee, 2x op minder dan een jaar tijd zelfs (2 broertjes met leukemie).

    Sterkte xxx

    Stine.

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

