Trap voor trap …

In mijn kindertijd had ik een boek, vol met korte verhaaltjes en gedichtjes. Waar het boek ondertussen is terechtgekomen weet ik niet. Maar er is één gedichtje dat ik me nog heel goed herinner.
Het ging zo:

“Trap voor trap ga ik naar boven,
’t is een klim, niet te geloven.
Eenmaal boven, wat een pret,
glij ik roetsj in mijn bed.”

Ik vond het een prachtig gedichtje, enkel de uitvoering ervan stak me een beetje tegen omdat het een ‘slapengaan-gedichtje’ was. En dat was iets dat ik niet graag deed …

17 gedachten over “Trap voor trap …

  1. een leuk gedichtje toch voor het slapengaan vind ik,maar vroeger op internaat had ik ook een uur voor slapen gaan en dan moest ik nog op de knieen zitten voor een gebed op te zeggen,maar dan was ik nog héél klein.een fijne zonnige zondag

  2. DAT GEDICHTJE KEN IK OOK NIET…MOOIE TRAPLEUNING ANJA, MAAR DEZE IS NIET VAN IN JE KINDERTIJD HE!!!!EEN FIJNE START VAN DE NIEUWE WEEK GEWENST.

    LIEVE GRTJS. VAN ANNY

  3. slapen gaan heb ik nooit echt erg gevonden..opstaan daarentegen al wel es 🙂
    Mijn kinderen hebben zowat hetzelfde,gaan slapen geeft weinig problemen,maar opstaan..

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

