Over baden en lange benen …

Het huis waar ik in de jaren ’70 woonde als kind, beschikte zoals zovele huizen toendertijd, niet over een ingerichte badkamer. Het hele wasgebeuren moest dus in de wasplaats aan ‘de poembak’ gebeuren. Gelukkig pastte ik toen nog in een plastic badje, dat voor de warme stoof kon gezet worden. Ik herinner me het badeendje met het kindje op de rug nog steeds …

Na het bad, lekker in m’n ‘robeke’ in de zetel, zalig toch. En die indruk van die lange benen (die ik eigenlijk helemaal niet had), heb ik steeds grappig gevonden …

19 gedachten over “Over baden en lange benen …

  1. WAT EEN SCHATJE ZIE JE ERUIT….JA EN DIE BADJES HEB IK OOK GEWETEN. MAAR HET WASS TOEN NOG BIJ ONS IN EEN GROTE WASKUIP IN IJZER OF ZO IETS.RECHT STAAN EN MOEDER WREEF ONS ELK OM ZIJN BEURT, DAN MOESTEN WE EEN BEETJE NEERZITTEN EN MA DIE GOOT ALTIJD WATER OVER ONS RUGJE OPDAT WE GEEN KOU ZOUDEN KRIJGEN…..DIE TIJD VAN VROEGER HE ANJA…..VERTEL DAT NU EENS…. EEN FIJNE DONDERDAG GEWENST.

    LIEVE GRTJS. VAN ANNY

  2. Wij hadden wel het geluk over een bad te beschikken. Geboren en getogen waar ik nu woon zijn we op m’n 4-de een tweetal jaren in Gent gaan wonen, omdat er ondertussen gebouwd werd. In Gent was er een bad, dus vanaf 1960 kon ik een bad nemen. Wat vooraf ging, dat weet ik echt niet meer.

  3. als kind moesten we ons wassen in een “bassin” in de living.Een bad bestond toen nog niet.Maar mijn kinderen werden in zo’n badje gewassen. Zo’n badje werd in het grote bad gezet en dat werd meer uit veiligheidsoverwegingen gedaan Maar bij hun grootmoeder stond zo’n badje in de veranda ( in de zomer ) en daar mochten ze dan ploeteren dat het een lieve lust was.Achteraf moest mijn moeder dan de veranda dweilen,hahaha!

  4. Leuk!
    En ik zie diezelfde structuur in het papier als op de foto’s die van mij begin jaren 70 genomen werden ;-).
    Vind je foto van dat stukje hout met regendruppels héééél mooi!
    En Sushi mag er ook zijn!
    Tot blogs!

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

