Potteke …

Mini, de kitten, sukkelt al sinds ze hier bij ons is met een lichte vorm van diarree. Toen we er vorige maandag mee naar de dierenkliniek gingen voor haar herhalingsinenting, bracht ik het kleine probleem ter sprake. Ik dacht dat het misschien zou kunnen liggen aan het feit dat ze als klein ukje mee-eet met de brokjes van de groten (ook al staat haar junior bakje naast haar). Maar volgens de dierenarts kon dit geen kwaad, wel andersom. De grote katten zouden last van hun darmen kunnen krijgen door het eten van junior voedsel. Maar probeer maar eens om elke kat van hun eigen bakje te laten eten, niet gemakkelijk.

We kregen de raad om, als het probleempje van Mini bleef duren, een beetje van haar ‘hoopje’ in een potteke te doen en binnen te brengen. Zo gezegd, zo gedaan. Vrijdagavond zag ik Mini naar de kattenbak stappen en bleef even kijken, om te zien wat ze precies ging produceren. Het was duidelijk meer dan alleen maar een plasje, dus ik repte me naar de plaats waar het potteke voor het staaltje stond. Tegen de tijd dat ik terug bij de kattenbak was, was het platte hoopje al vakkundig ondergestopt en moest ik wroetend op zoek naar bewijsmateriaal. Maar het is me gelukt.

Het staaltje is vrijdag in de dierenkliniek afgeleverd, maandagavond mag ik bellen voor het resultaat …

2 gedachten over “Potteke …

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

